Tænder og afføring!!
Fra : Liz

Dato : 19-09-02 20:47

Hej allesammen,
Sidste fredag fik jeg de to gamles tænder raspet mv. En ordentlig omgang
med bedøvelse og det hele. Nu er det sådan at hoppens afføring har ændret
sig mærkbart (og lugtbart) siden. Det er ikke hestepærer længere men
snarere en ordentlig blød klat. Er der andre der har observeret noget
lignende hos jeres heste?

Jeg ved at det er ret logisk at det skulle være sådan - mere spyt, bedre
tyggefunktion, øget fordøjelse osv men vallakkens afføring er nøjagtig det
samme som det plejer at være. Og de to hestes tænder var "lige slemme"
ifølge dyrlægen. Hvor længe før afføringen bliver normalt? Kan der være
andre årsager? Det er første gang at jeg har oplevet så stor ændringer!
Håber at andre med erfaringer giver lyd fra sig.

Hilsen Liz

Fra : Tanja Bromley

Dato : 19-09-02 21:39

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig mærkbart (og lugtbart) siden. Det er ikke hestepærer længere men
> snarere en ordentlig blød klat. Er der andre der har observeret noget

Det kan være tarmfloraen, der er blevet slået itu af bedøvelsen ?
Du kan i hvert fald forsøge med A-38 (et par dl) - det skader aldrig -
og det er et godt middel til at genoprette balancen i tarmene (især efter
brug af antibiotika, men det var lige udenfor nummer her).
De fleste heste æder det gerne iblandet foderet, men værgrer hun sig, kan du
tilsætte en spiseske honning .. jummi-jum

/HesteHeksen Tanja

Fra : Liz

Dato : 21-09-02 21:58

Hej igen,
Her til morgen (lørdag) var alt som det skulle være, så det har taget en uge
at være normalt igen! Både konsistens og lugten er normalt! Måske skulle
jeg havde brugt A38 for nogle dage siden, tænkt ikke lige på det, men
heldigvis er alt godt. Ellers tak for svaret Hesteheksen

Hilsen Liz