Borland C++ builder: "fatal linker error"
Fra : MB

Dato : 19-09-02 20:54

Hej,

Jeg har et stort problem. Jeg kører med Borland C++ builder 6 (trial
version) og løber ofte ind i problemer efter at have gemt mit project (save
all - hvilket skulle løbe mig igennem relevante savninger).

Ved compilering/åbning af et project (som har været gemt), sker der ofte det
at jeg får en:

"fatal linker error"

- uden videre uddybning. Det sker mystisk nok også ved et project med en
tom form uden at der er modificeret noget som helst, har jeg langt om længe
fundet ud af.

Er der nogen som ved, hvad der dog går galt? Jeg har i lang tid troet at det
var projecter jeg havde fra uddannelsesstedets PCére (det er der flere der
klager over) og så kørte hjemme, men nu har jeg altså fundet ud af at fejlen
kan opstå selv ved oprettelse af et project som jeg intet har gjort ved, som
nævnt før.

Er der nogen der kan hjælpe??, så jeg kan komme videre med det det hele går
ud på, nemlig at lærer alt om borland compileren (jeg kommer fra microsofts
compiler i Visual studio, og der er der jo ikke den slags banale problemer -
nu skal der nok være nogen der mener det modsatte hva .

Nogen der ellers kan anbefale gode c++ sites, fx. alla activedeveloper.dk
(for os asp interesserede) el. bare nogle gode sites.

Med venlig hilsen

Jens Hansen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 19-09-02 21:20

MB wrote:
> Ved compilering/åbning af et project (som har været gemt), sker der ofte det
> at jeg får en:
>
> "fatal linker error"

Det skyldes formentligt at der er fejl i en af de filer linkeren bruger.
Prøv at slette alle filer af typen *.tds, *.obj og *.il? fra kataloget
med projektet.

Du kan også prøve at slette filerne vcl60.* fra
C:\Program Files\Borland\CBuilder6\Lib

Ivan Johansen

Fra : MB

Dato : 21-09-02 11:53

Hej igen, tak for svaret, desværre er jeg ikke kommet til en løsning.

Mine tests har kun indeholdt .obj-filer. Sletning af dem har ikke gjort
nogen forskel. Ej heller sletning af vcl60.* i nævnte bibliotek.

Jeg overvejer en geninstallation for at se om det skulle give noget. Gad
vide om det er noget med den trial-version.

mvh

Jens Hansen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 21-09-02 13:20

MB wrote:
> Mine tests har kun indeholdt .obj-filer. Sletning af dem har ikke gjort
> nogen forskel. Ej heller sletning af vcl60.* i nævnte bibliotek.

Det plejer ellers at løse lignende problemer.
Du kan eventuelt prøve at sætte et kryds i "Don't generate state files"
under Project|Options|Linker.

Du bør også sikre dig at de filnavne du gemmer under er gyldige
variabelnavne og ikke indeholder '-' og lignende.

> Jeg overvejer en geninstallation for at se om det skulle give noget. Gad
> vide om det er noget med den trial-version.

Det kan godt være at det er nødvendigt. Det ser ikke ud til at være et
kendt problem, så det kan skyldes en fejl ved installationen.

Ivan Johansen

Fra : MB

Dato : 23-09-02 21:18

hmmm, troede jeg havde afgivet svar igår, men det er åbenbart ej kommet med.

Jeg siger mange tak for svaret, mine problemer er væk. Herligt.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 24-09-02 22:24

MB wrote:
> hmmm, troede jeg havde afgivet svar igår, men det er åbenbart ej kommet med.

Det havde du også, du sendte det bare til min email i stedet for til
nyhedsgruppen.

Ivan Johansen

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 21-09-02 12:27

> [...]
> compiler i Visual studio, og der er der jo ikke den slags banale problemer -
> nu skal der nok være nogen der mener det modsatte hva .

Skift tilbage til MSVC++