Harddisk kører ikke
Fra : Jan Lang

Dato : 19-09-02 19:44

Har netop samlet en ny PC med et INTEL D845HV motherboard.

Når jeg starter maskinen sker der intet !

Harddisken kører ikke engang rundt. Hvis jeg piller ide kablet fra og
starter op kører harddisken ??? Nogen ideer til hvad der er galt ?

Har sat disken som master, sat jumper rigtig, kablet rigtig !!!

Hvad sker der ?

Er det noget helt andet jeg skal kigge efter ?

Med venlig hilsen

J. Lang

Fra : Leony

Dato : 20-09-02 08:50

"Jan Lang" <isl24048@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har netop samlet en ny PC med et INTEL D845HV motherboard.
> Når jeg starter maskinen sker der intet !

Intet overhovedet.
Kommer der nogen bip fra den interne højttaler?
Kører blæserne rundt?
Lys i leds'ne?

> Er det noget helt andet jeg skal kigge efter ?

Hvis harddisken er monteret rigtigt, så kan det næppe være den der er
problemet.
En klassisk fejl er at man bruger for mange afstandsstykker (de sidder hvor
der ikke er huller til skruer på motherboard) mellem motherboard og kabinet.
De afstandsstykker man ikke bruger kan kortslutte motherboard, dette
resulterer i at det ikke virker. Så tjek at der kun er afstandsstykker du
har skruer i.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : SYSADM

Dato : 20-09-02 22:36

Du har jo selvfølgelig været i BIOS og detected HDD, ikk'?

/cws

Fra : Eh-Fniller

Dato : 21-09-02 10:16

SYSADM wrote:

> Du har jo selvfølgelig været i BIOS og detected HDD, ikk'?
>
> /cws
>

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> hvor

> kabinet.

Det han skrev i første indlæg var at HD ikke kørte når
ide-kablet kom på. Dvs hele HD'en er lagt ned og virker
derfor ikke. Ergo.... så kan han ikke Detecte HD i bios.