brænderfejl ??
Fra : H Vejbæk

Dato : 19-09-02 18:55

Jeg er den ulykkelige ejer af en phillips (model ???, så skal jeg først
pille den ud) , Den kommer hele tiden med flg. fejl: power calibrationsarea
full, Hvor ligger fejlen ? drev / medie / mig. findes der nogen tips til at
afhjælpe denne fejl ? Har prøvet med forskellige mærker skiver , men intet
hjalp.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Henrik Vejbaek

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-09-02 19:28

"H Vejbæk" <vejbaek@vip.cybercity.dk> skrev
> [...]
> afhjælpe denne fejl ? Har prøvet med forskellige mærker skiver , men intet

Den fejlbesked begyndte min hedengangne HP7100i (magen til Philips CCD 3600)
at meddele mig, lige før den døde.

Inden du skrotter den, kan du dog prøve at geninstallere dit brænder-program
og Windows' aspi-driver. Alternativt, prøv med en nypudset Windows.

mvh
Peter

Fra : Michael Særkjær

Dato : 19-09-02 19:38

Jeg er selv ejer af en gammel Philips brænder (2x speed). Jeg har haft
problemer med at brænde 700 mb CD´er. Det virker dog fint med de gamle 650
mb. Så jeg håber at man bliver ved med at kunne få dem lidt endnu.

Hilsen Michael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-09-02 19:59

"Michael Særkjær" <michael.saerkjaer@oncable.dk> skrev
> Jeg er selv ejer af en gammel Philips brænder (2x speed). Jeg har haft
> problemer med at brænde 700 mb CD´er. Det virker dog fint med de gamle 650
> mb. Så jeg håber at man bliver ved med at kunne få dem lidt endnu.

Tjek evt. Philips' hjemmeside om der skulle være en firmware-opdatering, der
kan få din brænder til at æde 80 min. CD'er. Det er slet ikke utænkeligt:

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/dcbint?totrec=114&tmplt=pcstuff&lan
g=eng&moddesc=Internal+CD+Rewriter+CD-R%2FRW+2x2x6x&mode=search&confval=CCD+3
6+writer&prevcy=DK&totrec=142&searchstring=writer&country=DK

mvh
Peter

Fra : Pita

Dato : 19-09-02 19:05

"H Vejbæk" <vejbaek@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
at
> afhjælpe denne fejl ? Har prøvet med forskellige mærker skiver , men intet

Prøv news:dk.hardware.drev.cd-rom den er fuld af de indlæg omkring Power
calibration area full eller strømkalibreringsområde fuldt

Fut:dk.edb.hardware.drev.cd-rom
--
Pita