Q: RAM (PC2100) Hvad er nu det for noget ?
Fra : Bo Andersen

Dato : 19-09-02 17:55

Skal upgradere fra noget SD-Ram baseret bunkort til nyere.
Men jeg kender ikke den specifikke forskel, andet end det
er clockfrekvensen, men ikke hvilken.
Lad os sige det er til et "Fremtidssikker" bundkort P4 400/533 FSB
Hvad for noget RAM skal der derpå ?
PC2100, PC2700, PC3200
og hvad med RD-Ram (RAM-bus ?)
Med chance for pral, er prisen ikke det afgørende, men kvaliteten !

-Bo-

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 20:19

"Bo Andersen" <boing@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> PC2100, PC2700, PC3200
> og hvad med RD-Ram (RAM-bus ?)
> Med chance for pral, er prisen ikke det afgørende, men kvaliteten !

Den dyreste og hurtigste der passer til bundkortet.

Søren.

Fra : Bo Andersen

Dato : 19-09-02 21:16

> Den dyreste og hurtigste der passer til bundkortet.
>

> Søren.

Lyder simpelt, men besvarer desværre ikke spørgsmålet. Hvad forskellen er ?
Er den til at tage og føle på, f.eks mellem SD og DDR og RD ?
Eller skal jeg bare stoppe ved SD og spare den "tusse"
-Bo-

Fra : Leony

Dato : 20-09-02 09:23

"Bo Andersen" <boing@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er den til at tage og føle på, f.eks mellem SD og DDR og RD ?
> Eller skal jeg bare stoppe ved SD og spare den "tusse"

Det kommer an på hvad du skal bruge din computer til.
Hvis du bare skal surfe, maile og tekstbehandle lidt, så mærker du nok ikke
den store forskel. Er du mere krævende så er hurtig RAM en god ide.
Jeg har fundet et par artikler på Tom's du måske kan bruge.
SD mod DDR:
http://www17.tomshardware.com/mainboard/01q1/010314/index.html
DDR mod RD:
http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q2/020501/index.html
Du kan evt bare nøjes med at læse konklusionerne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Søren

Dato : 24-09-02 11:36

> [...]
> Er den til at tage og føle på, f.eks mellem SD og DDR og RD ?
> Eller skal jeg bare stoppe ved SD og spare den "tusse"

Det er som med SD og DDR som det er mellem Geforce4 ti 4200 og Geforce4 4400
osv.
Hvis mængden af ram er den samme vil du ved normalt brug ikke kunne mærke
væstenligt forskel, med mindre du siger til dig selv: jooo det kører vist
lidt hurtigere for jeg har jo DDR-ram. Jeg har selv kørt 256 ddr mod 512 sd
og der kører man bedre med 512 sd-ram.
Det er et spørgsmål om at ville være med på det sidste og kunne sige: jeg
har lige fået ddr3200
Det er klart at hvis man kører med lidt hurtigere Ram OG lidt hurtigere Cpu
OG lidt hurtigere Hd så vil man få en mærktbar hurtigere computer.

Hilsen Søren.