Ram til Compaq Presario
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 17:43

Hej

En ven har købt 256 MB PC133 ram til sin Compaq Presario 5861. Han har i
forvejen 2 x 128 MB i.

Ramstangen han købte, kunne dog ikke tælles op, eller findes i BIOS.

Kan i anbefale en ramstang til den, som i ved virker ? Jeg vil i første
omgang prøve at finde en billig en til ham. Har dog set priserne hos PRC
Data som har specielle Compaq ram.

Chipsettet er VIA, og fik oplyst et nummer på en af chip'sene

VIA
VT82C686A
9941CD
12EON6200

på forhånd tak elvis
--
elvis's email - elvis (a) beskedboks.dk
http://www.radiostorm.com - Online rock radio

Fra : BHS

Dato : 19-09-02 18:50

"elvis" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan i anbefale en ramstang til den, som i ved virker ? Jeg vil i første
> omgang prøve at finde en billig en til ham. Har dog set priserne hos PRC

Bundkortet i Compaq Presario 5861 understøtter max. 384 Mb ram.
Mvh
Bhs

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 18:59

Mange tak for det

Jeg fandt ud af at chipsettet var en VIA Apollo KX-133.

Vennen kan dog heller ikke få 256 MB stangen til at køre alene. Understøtter
5861'eren ikke 356 MB moduler ? Den er enkeltsidet. (der står på BJ Tradings
hjemmeside at ramstangen han har købt, understøttes af Apollo KT-133 og
KT-133A)

Fra : BHS

Dato : 19-09-02 21:13

"elvis" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
Tradings
> hjemmeside at ramstangen han har købt, understøttes af Apollo KT-133 og

Hej igen

Jeg må lige korrigere min udtalelse om at bundkortet ikke understøtter mere
end 384 Mb ram. Det er ikke helt sandt, bundkortet i sig selv understøtter 3
x 256 Mb ram, men
Compaq bios kan kun håndtere 128 MB ram blokke altså max 384Mb ram.
Jeg går ud fra, at det er det originale bundkort (Fic- Sd11) som sidder i
maskinen.
Du kan evt. løse mere om Compaq Persario 5861/62 -5832/33 her
http://www.danfosspc.dk/

Mvh
Bhs