Ochams ragekniv
Fra : Anders Olesen

Dato : 19-09-02 17:24

Att: NewsGroup vedr. Ochams ragekniv.

Er der nogen, der kender til et andet (amerikansk?) udtryk for Ochams
ragekniv?

Med venlig Hilsen,
Anders Olesen

Fra : Anders Olesen

Dato : 19-09-02 18:08

"Anders Olesen" <cypha[no-spam]@inbound.dk> wrote in message
> Att: NewsGroup vedr. Ochams ragekniv.
>
> Er der nogen, der kender til et andet (amerikansk?) udtryk for Ochams
> ragekniv?

Naturligvis udover udtrykket KISS (Keep It Simple Stupid)

Med venlig Hilsen,
Anders Olesen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-09-02 10:52

Anders Olesen wrote:

> Er der nogen, der kender til et andet (amerikansk?)
> udtryk for Ochams ragekniv?
>
> Naturligvis udover udtrykket KISS (Keep It Simple Stupid)

Hej.
Efter ved hjælp af SDE at have fundet ud af, hvordan man *staver*
til "Ockham" (Ockham's razor), blev det lidt nemmere med
googlesøgningen:

http://phyun5.ucr.edu/~wudka/Physics7/Notes_www/node10.html

Sidst på dette link nævnes også en anden teori:

"Hanlon's Razor":
A related rule, which can be used to slice open conspiracy
theories, is Hanlon's Razor: ``Never attribute to malice that
which can be adequately explained by stupidity''.

Men et andet (amerikansk?) udtryk, som du efterlyser, kan jeg ikke
finde.
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-09-02 18:13

"Anders Olesen" <cypha[no-spam]@inbound.dk> writes:

> Er der nogen, der kender til et andet (amerikansk?) udtryk for Ochams
> ragekniv?

Et andet? De bruger typisk "Occam's razor", jeg har ikke hørt om
andre navne for det samme.

/L

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 19-09-02 20:08

Anders Olesen wrote:

> Att: NewsGroup vedr. Ochams ragekniv.
>
> Er der nogen, der kender til et andet (amerikansk?) udtryk for Ochams
> ragekniv?

Jeg kender to:
principle of parsimony
samt
principle of simplicity

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> http://www.kongslund.dk/
The programmer, like the poet, works only slightly removed from pure