Generere en .lib fra en .dll og .h (ingen ~
Fra : mt

Dato : 19-09-02 17:23

Hej kodere,

Jeg har et lille problem - og inden jeg gar igang med en stor sogning af
losning er der maske noget jeg overser..

Jeg er ved at integrere et kommercielt library ind i mit kode, MEN jeg har
kun faet stillet nogle .dll og .h filer til radighed - sa jeg begyndte med
at lave en LoadLibrary( .. ), og bagefter tr?k jeg pointere til funktionerne
ud med GetProcAddress( .. ) - og det virkede ogsa fint nok..

Men nu skal jeg gore koden letll?slig for min kunde - sa derfor vil jeg
fjerne alt LoadLibrary og GetProcAddress, og lave hele integrationen af den
eksterne lib "p?nt"..

Er der nogen der ved hvordan jeg kan generere en .lib fil ud fra en .dll og
den tilhorende .h fil, sa jeg kunne fodre den direkte til linkeren ?

Pa forhand tak,

/tm

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-09-02 19:58

"mt" <matek@loveparade.de> wrote in message news:amctl6$rt7$1@sunsite.dk...

> Er der nogen der ved hvordan jeg kan generere en .lib fil ud fra en .dll
og
> den tilhorende .h fil, sa jeg kunne fodre den direkte til linkeren ?

Du kan lave et import library ud fra et DLL.

Måden du gør det på afhænger af hvilken compiler du anvender.

Hvis du bruger Borland compileren, skal du bruge programmet "implib.exe".
Hvis du bruger Microsoft compileren, skal du vist bruge programmet
"dumpbin.exe" til at lave en DEF fil. Det står beskrevet i Microsoft
artiklen "HOWTO: Create 32-bit Import Libraries Without .OBJs or Source",
ID: Q131313.

Du skal så linke den generede LIB fil med i dit program.
Bemærk at du stadig skal bruge DLL'et for at køre programmet. Import
librariet sikrer kun at DLL'et bliver loaded og at du slipper for explicit
at kalde "LoadLibray" og "GetProcAddress".

Venlig hilsen

Mogens Hansen