xp1800+
Fra : BB

Dato : 19-09-02 23:00

Hejsa, jeg har lige købt en ovenstående cpu og kan ikke helt forstå at den i
windows kun bliver "set" som værende
1,15 Ghz...

Hvad er der galt?

Mvh. BB

Fra : Tinky Winky

Dato : 19-09-02 17:14

> Hejsa, jeg har lige købt en ovenstående cpu og kan ikke helt forstå at den
> windows kun bliver "set" som værende
> 1,15 Ghz...
>
> Hvad er der galt?

Din FSB kører 100 Mhz i stedet for 133. Ret det i BIOS.

Fra : BB

Dato : 19-09-02 19:07

Det virkede ikke, kan det ha' noget at gøre med at jeg har en ram-blok der
kører 133 og én der kører 100?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-09-02 19:18

> Det virkede ikke, kan det ha' noget at gøre med at jeg har en ram-blok der
> kører 133 og én der kører 100?

Højst tvivlsomt

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-09-02 19:50

On Thu, 19 Sep 2002 20:07:24 +0200, "BB" <6x114130@tiscali.dk> wrote:

>Det virkede ikke, kan det ha' noget at gøre med at jeg har en ram-blok der
>kører 133 og én der kører 100?

Sikkert. Prøv at fjerne den blok der er PC100. Hvis den så kan, så er
det RAM blokken, der ikke kan køre 133.

/Jacob Larsen

Fra : Tinky Winky

Dato : 19-09-02 21:22

> Det virkede ikke, kan det ha' noget at gøre med at jeg har en ram-blok der
> kører 133 og én der kører 100?

Det har du ikke. De kan ikke køre forsk. hastighed. Måske er den ene kun
lavet til at køre 100 Mhz? Satte du dem til at køre 133 og så kunne den ikke
starte, eller kunne du bare ikke ændre det?

PS hvilket bundkort har du?

Fra : Seth

Dato : 19-09-02 21:31

skrev i en meddelelse news:amdbkk$ibg$1@sunsite.dk...

> [...]
ikke
> starte, eller kunne du bare ikke ændre det?

Det meste pc133 ram er bagudkompatibelt og vil derfor sætte sig selv til
pc100, så pc133 kan faktisk godt køre en anden hastighed.
så system kører højst sandsynligt 100 mhz...

Mvh

Seth

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-02 19:43

"BB" <6x114130@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa, jeg har lige købt en ovenstående cpu og kan ikke helt forstå at den
> [...]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Læs din bundkortsmanual!
På nogle bundkort skal der sættes 2 jumpere, 1 for CPU-klokhastighed og 1
for Ram-klokhastighed.
Iøvrigt synes jeg at det er betænkeligt at køre med både PC100 og PC133 Ram!
Den laveste fællesnævner plejer at stemple hastigheden. Nogle boards er også
meget følsomme for den slags forskelligheder.

Hilsen
Jens

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-09-02 19:46

"BB" <6x114130@tiscali.dk> wrote in message
> Hejsa, jeg har lige købt en ovenstående cpu og kan ikke helt forstå at den
> windows kun bliver "set" som værende
> 1,15 Ghz...
>
> Hvad er der galt?

Jeg tror, det er fordi dit ur går forkert.
mvh
Preben

Fra : BB

Dato : 20-09-02 17:28

Hejsa, jeg "løste" problemet ved at ændre CPU Clock til 133 i
frequency/voltage control, så jeg nu har fået windows til at skrive 1.54 Ghz
istedet...

Jeg kunne sætte den højere op, men mon dette er en god ide?

Mvh. BB