.bin filer
Fra : Thomas Arildsen

Dato : 19-09-02 15:42

Hvordan kører man en .bin fil? Det drejer sig specifikt om Javas JRE,
jeg skal have installeret på min Mandrake, hvor rpm'en så er pakket i en
eksekverbar fil med efternavnet .bin.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 19-09-02 16:04

Thomas Arildsen wrote:
> Hvordan kører man en .bin fil? Det drejer sig specifikt om Javas JRE,
> jeg skal have installeret på min Mandrake, hvor rpm'en så er pakket i en
> eksekverbar fil med efternavnet .bin.
>
> Mvh. Thomas Arildsen

# chmod +x filnavn.bin
# ./filnavn.bin

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 19-09-02 16:56

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> # chmod +x filnavn.bin
> # ./filnavn.bin

Det var lige det, der skulle til. Tak for hjælpen.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 19-09-02 22:24

Thomas Arildsen wrote:

> Det var lige det, der skulle til. Tak for hjælpen.
>
> Mvh. Thomas Arildsen

NP. Efter at du har installeret sdk'en fra sun, så er det en god ide at
ligge stien til java og javac ind i .bashrc (hvis du bruger bash):

export PATH=/local/java/java1.4/bin:$PATH

samt:

CLASSPATH=.

husk at ændre stien i export... til noget der passer dit system.
Hvordan man gør det for andre shells ved jeg ikke.