FC-PGA(2)
Fra : John Berthelsen

Dato : 19-09-02 14:51

Hej NG

Kan en FC-PGA2 CPU kører på en mobo til FC-PGA??

Konkret har jeg et Gigabyte GA-6VXC7-4X-P mobo og i spec. står der at det
understøtter FC-PGA. Der står ikke noget nævnt og FC-PGA2.
Kan det lade sig gøre at sætte en FC-PGA2 CPU på dette mobo, skal der evt.
"fuskes" lidt med hammer og mejsel eller er det bare helt umuligt??

På forhånd tak!

John

Fra : o&u

Dato : 19-09-02 15:29

On 19 Sep 2002 13:51:02 GMT, jbeshf@hotmail.com (John Berthelsen)
wrote:

> [...]
>Kan det lade sig gøre at sætte en FC-PGA2 CPU på dette mobo, skal der evt.
>"fuskes" lidt med hammer og mejsel eller er det bare helt umuligt??

Hej

Det kan man næsten ikke ! (altså den kan sættes i men booter ikke)

for fcpga2 er ikke pin-kompatibel med fcpga. 10 ben er anderledes. Læs
her:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/index.html

Da dit bundkort desuden har via chipset er det ikke sagen med en
modifikation for Intel BX chipset bundkort:
http://www.overclockers.com/tips965/

Men der findes en powerleap adapter som kan sættes imellem din socket
370 og en fcpga2 cpu.
Den importeres ikke og vil koste ca. 100 $ med porto plus told og
moms.

http://www.powerleap.com/Products/370T.htm

der findes en kompatibilitetsliste til den. Men dit bundkort står ikke
på den. Det er muligvis p.gr.a. chipset.

mvh

John