Debian: Unmet dependencies
Fra : Michael Andreasen

Dato : 19-09-02 13:11

Hey,

# apt-get install libncurses5-dev

Sorry, but the following packages have unmet :
libncurses5-dev: Depends: libncurses5 (= 5.2.20020112a-7) but
5.2.20020112a-8 is to be installed

Hvad kan man gøre ved det? Google gave kun to (2!) hits :(
Mvh
Michael Andreasen

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-09-02 13:25

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> # apt-get install libncurses5-dev
>
> Sorry, but the following packages have unmet :
> libncurses5-dev: Depends: libncurses5 (= 5.2.20020112a-7) but
> 5.2.20020112a-8 is to be installed

Det er den slags fejl man kan forvente hvis man ikke holder sig til
een version af Debian men både vil have stable og testing/unstable

Enten installerer du libncurses5-dev fra stable eller også installerer
du libncurses5 fra testing.

$ apt-get install libncurses5-dev/stable

$ apt-get install libncurses5/testing

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Michael Andreasen

Dato : 19-09-02 13:41

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> een version af Debian men både vil have stable og testing/unstable
>
> Enten installerer du libncurses5-dev fra stable eller også installerer

ok. tak for hjælpen - var iøvrigt ikke engang klar over jeg havde brugt
andet på denne testserver - men måske har det været kørt noget testing på
den på et tidligere tidspunkt :) Sådan går det med testservere de kommer ud
for lidt af hvert.

Mvh
Michael