Hardiske separat på Asus P4B533-E?
Fra : Stig Kildegård Ander~

Dato : 19-09-02 12:45

Hej

Hvis man nu gerne vil køre to hardiske separat og ikke-RAID fra RAID
controlleren på bundkortet, hvilken option skal man så vælge i Promise
FastBuild utilitien?

Skal man vælge at lave 2 stripe arrays med 1 disk i hver? Fungerer
controlleren i så fald som de almindelige controllere gør, således at man
kan tage hver disk disk ind i en anden maskine og læse fra den der, hvis det
er nødvendigt?

MVH og på forhånd tak for hjælpen
Stig Kildegård

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-09-02 13:01

Man skal bare holde fingerne fra at konfigurerer noget som helst, det er
bare at sætte dine harddiske på raid controleren så køre det

"Stig Kildegård Andersen" <ska@dontfrigginspamme.mek.dtu.dk> skrev i en
meddelelse news:amcdbu$hts$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Psypher

Dato : 19-09-02 13:09

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Man skal bare holde fingerne fra at konfigurerer noget som helst, det er
> bare at sætte dine harddiske på raid controleren så køre det

Hvad så hvis man ikke vil køre Raid????

\\Psypher

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-09-02 14:07

<------------------>
> Hvad så hvis man ikke vil køre Raid????

<------------------>

Det er der ideen ligger, hvis man ikke konfigurer noget, virker det som alm.
ATA100/133 controler uden Raid, dog bliver dine drev som sider på raid
controleren detektet som Scsi drev i windows

Fra : Stig Kildegård Ander~

Dato : 19-09-02 14:36

> [...]
> ATA100/133 controler uden Raid, dog bliver dine drev som sider på raid
> controleren detektet som Scsi drev i windows

Det virker fint. Jeg slettede det array, der lå der i forvejen, og så satte
den sig selv op til at køre dem separat.

Tak for hjælpen

Fra : Psypher

Dato : 19-09-02 15:20

> [...]
> ATA100/133 controler uden Raid, dog bliver dine drev som sider på raid
> controleren detektet som Scsi drev i windows

Anede jeg ikke men rart at få afvide da jeg lige har bestilt kortet.

\\Psypher

Fra : Stig Kildegård Ander~

Dato : 19-09-02 13:09

> Man skal bare holde fingerne fra at konfigurerer noget som helst, det er
> bare at sætte dine harddiske på raid controleren så køre det

Det lyder godt, men nu har den allerede kørt som RAID1 med 2 diske. Kunne
man lokke dig til at kigge hvordan den står, når man har startet op som du
beskriver?

Tak for hjælpen,
Stig Kildegård

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-09-02 14:12

> Det lyder godt, men nu har den allerede kørt som RAID1 med 2 diske. Kunne
> man lokke dig til at kigge hvordan den står, når man har startet op som du
> beskriver?

Nej desvære, skal ikke ind og kikke opsætningen... den skal man holde sig
helt fra hvis man ikke vil køre Raid

Men mon ikke hvis du reseter cmos på dit MB. vil få de indstilinger som fra
ny (også på raid controleren) ?