Webcam ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 22-02-01 19:08

Hej og undskyld hvis jeg rammer gruppen forkert, men jeg har et logitech
webcam, som jeg godt kunne tænke mig var "on-line" på mit website, når jeg
selv er online.

Hvordan gør man det ?

Kim

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-01 01:34

Kim Larsen <webpoint@gmx.net> skrev:
> webcam, som jeg godt kunne tænke mig var
> "on-line" på mit website, når jeg selv er online.
> Hvordan gør man det ?

Når alt andet svigter - read the fucking manual?

Det står vel et eller andet sted i en hjælpefil eller på en lille lap papir
hvordan du anvender dit kamera - er det ikke normalt?

--
Allan
Gør nu ikke noget som jeg ikke ville kunne finde på at gøre.

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-01 17:31

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Det står vel et eller andet sted i en hjælpefil eller på en lille lap
papir
> hvordan du anvender dit kamera - er det ikke normalt?

Jeg ville ikke forvente at der står mere end hvordan man tilslutte cam'et
til computeren. Derefter er det din egen sag hvad du vil bruge det til.
Under alle omstændigheder synes jeg du skulle tale ordentligt til Kim, som
stiller et helt reelt spørgsmål.

Jeg kan afsløre at jeg har brugt rigtigt mange timer over et par år på at
finde en fornuftig løsning, og der er IKKE lykkes mig endnu. Men jeg har
heller ikke kigget på løsninger der koster noget, og ikke har en
shareware-version.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-02-01 19:35

Tak Niels !

Jeg var lige lige ved at tror at netiketten i denne gruppe var anderledes
end i de andre

Det som jeg forstillede mig var muligheden for at lægge et script op på ens
server, som man kunne connecte sig på når man gik on-line.

Måske det skulle laves med et plug-in fra net-meeting ?

Men det må jo kunne lade sig gøre, når vi ser alle de webcams som er på
nettet !

Kim

Fra : Thomas Knudsen

Dato : 25-02-01 19:37

Kim Larsen <webpoint@gmx.net> wrote in message
> [...]
> webcam, som jeg godt kunne tænke mig var "on-line" på mit website, når jeg

Jeg bruger et program som aflæser webcam og sender et billede via FTP hver
10.sek. HTML-siden refresher så hver 10.sek og viser et nyt billede.
Forsinkelsen kan sættes ned, men kræver så en god internetforbindelse.

Jeg er nødt til at starte programmet manuelt, når jeg er online, og det
virker jo ikke som BIG-Brother.(24 frames i sek)
programmet hedder Webcam32 og kan hentes på Tucows

/Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-03-01 21:30

"Thomas Knudsen" <thomask@knudsen.dk> wrote
> Jeg er nødt til at starte programmet manuelt, når jeg er online, og det
> virker jo ikke som BIG-Brother.(24 frames i sek)
> programmet hedder Webcam32 og kan hentes på Tucows

Af programmer der koster noget kan nævnes Kabcam og Ispy som begge (Er ikke
sikker på Ispy) giver mulighed for at danne en applet så man er fri for at
refreshe hele vinduet.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-03-01 10:08

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse
> Af programmer der koster noget kan nævnes Kabcam og Ispy som begge (Er
ikke
> sikker på Ispy) giver mulighed for at danne en applet så man er fri for at
> refreshe hele vinduet.

Kan de klare streaming video, eller er det også bare et billede i ny-og-næ
(fx. én gang i sekundet)?

Mvh.

Niels Andersen