Filformat i ???
Fra : Mogens Johansen

Dato : 22-02-01 19:11

Jeg er overbevist at der er en eller anden i denne gruppe der kan svare på
dette lette spørgsmål.

I forbindelse med en større ombygning har jeg modtaget en CD ROM med diverse
arkitekt tegninger. Filerne har endelsen *.dwg.
Hvilket program er de tegnet i?

Mogens

Fra : FM

Dato : 22-02-01 20:32

Autocad

Fra : Henrik Caspersen

Dato : 23-02-01 14:38

Hej Mogens.
Det kan kun være en fil fra et autodesk-program. Dvs Autocad version 1-2000i
eller Mechanical Desktop version 1-5. De hedder alle dwg selvom det ene
program er et 2D program og det andet et 3D-program. Hvis du kommer rigtig
"galt" afsted kan du komme af med 60.000 kr for en license til MDT 5 men du
kan også nøjes med at købe en Autocad 2000i LT til 6000, den kan klare det
meste i 2D.

Mvh Henrik Caspersen

Fra : Patrick de Stobbelei~

Dato : 24-02-01 20:29

Tillæge til Henriks kommentar,

Når det tales om en ombygning er der nok større sansynlighed for at der er
Autocad med Point der er brugt til at lave tegningerne med, det betyder dog
ikke at hele arsenalet af programmer skal købes, en Autocad LT 2000i vil
kunne åbne og printe tegningerne ud, (samt lave ændringer i det det ikke er
lavet med Point)
det er først hvis der skal laves rettelser i fx. vægge der er oprettet med
Point, at Point modulet skal være
til rådighed.

Point er et bygninges orienteret modul til Autocad, hvorimod Mechical
Desktop 5 (MDT 5) er maskin og design orienteret.

Håber det skaber mere klarhed?

Patrick