inetinfo.exe bruger processorkraft en mas~
Fra : Jan

Dato : 19-09-02 10:35

Jeg har pludselig fået det problem at inetinfo.exe bruger
megen processor kraft, hvilket jeg kan se i Task Manager.
Her vises at al processor kraft bruges og inetinfo.exe
bruger 85-95%!
Hvad kan det skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at stoppe
den? Er den en virus eller lign.? Har opdateret og kørt
virustest (AVG).

Jeg kører ingen services på min maskine og jeg bruger
windows2000.

Mvh

Jan

Fra : Michal Wodzinski

Dato : 19-09-02 11:08

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 19-09-02 11:47

"Jan" skrev:
> [...]
> den? Er den en virus eller lign.? Har opdateret og kørt
> virustest (AVG).
>
> Jeg kører ingen services på min maskine og jeg bruger

Jo, du gør. Du kører Internet Information Server (webserver).
http://csirt.dk/artikel.php?id=39227

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Jan

Dato : 19-09-02 18:42

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote in
message news:amc9vr$guv$1@sunsite.dk...
bruger
Manager.

> Jo, du gør. Du kører Internet Information Server
(webserver).
> http://csirt.dk/artikel.php?id=39227

Den er installeret på computeren, men jeg mener ikke at den
er aktiv. Hvordan finder jeg forøvrigt ud af om den (IIS) er
det?
Jeg har netop opdateret til service pack 3. Men jeg kunne
ikke spore nogen ændring.

Fra : Fisker

Dato : 19-09-02 20:22

Jan skrev i news:amd27c$fpb$1@sunsite.dk :
> Den er installeret på computeren, men jeg mener ikke at den
> er aktiv. Hvordan finder jeg forøvrigt ud af om den (IIS) er
> det?

Hej
Jeg ved ikke om der er en smartere metode, men du kan starte MSCONFIG.EXE og
tjekke i fanebladet "startup". Her kan du også fjerne fluebenet hvis du ikke
vil ha den til at starte.

--
Per, Odense

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-09-02 20:53

Jan skrev:

> "Thomas B. Maxe" wrote

> Den er installeret på computeren, men jeg mener ikke at den
> er aktiv. Hvordan finder jeg forøvrigt ud af om den (IIS) er
> det?

Start-knappen | indstillinger | kontrolpanel | administrative tools |
Internet Information Services.

> Jeg har netop opdateret til service pack 3.

Af en eller anden grund, bliver diverse hidtil inaktive services slået
til, når man installerer SPs.

> Men jeg kunne ikke spore nogen ændring.

Hvad gjorde du for at spore en ændring?
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 12:28

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in
message news:amdikt.1fc.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk...

> [...]
den
(IIS) er

> Start-knappen | indstillinger | kontrolpanel |

Jeg har engelsk udgave af w2k. Men jeg har ikke noget punkt
som hedder Internet Information Services. Derimod: Internet
Services Manager og Services. Gætter på at det må være den
første som svarer til Internet Information Services?

> Af en eller anden grund, bliver diverse hidtil inaktive
services slået
> til, når man installerer SPs.

Ok. Men jeg installerede først service pack 3 efter at
problemet opstod.

Ikke andet end at jeg kunne konstatere at inetinfo.exe
stadig kørte og brugte en masse processorkraft. Det er dog
ikke hele tiden at den kører. Den holder pause ind i mellem
men starter så igen.

Jeg har kørt antivirus program - helt opdateret - uden at
det finder noget. Desuden har jeg kørt ad-aware som fjernede
nogle ting. Men det har ikke ændret på problemet med
inetinfo.exe.
Men nu vil jeg prøve at stoppe IIS'en. Eller måske ligefrem
afinstallere den.

/Jan

Fra : FreeMan

Dato : 20-09-02 12:46

[...]
::
Ikke helt.

Prøv at se efter World Wide Web Publishing Service. Derudover tjek også FTP
Publishing Service samt Simple Mail Transport Protocol (SMTP).

Nu er maskinen vel pillet af nettet, ikke?

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 13:28

"Jan" <jma73@hotmail.comNOSPAM> wrote in message
> [...]
> nogle ting. Men det har ikke ændret på problemet med
> inetinfo.exe.
> Men nu vil jeg prøve at stoppe IIS'en. Eller måske

Nu fik jeg da stoppet IIS'en. Og har ikke længere en
inetinfo.exe kørende. Men jeg kan ikke forstå hvis den
skulle være så krævende i cpu-kraft. Desuden undrer jeg mig
også over hvorfor den pludselig startede, da det har været
før januar 2002 at IIS er blevet installeret.

/Jan

Fra : FreeMan

Dato : 20-09-02 13:03

:: Af en eller anden grund, bliver diverse hidtil inaktive services
:: slået til, når man installerer SPs.
::
Ja!!!! Og det er sq ikke særlig heldigt ud fra et sikkerhedsmæssigt
synspunkt...

Men når nu emnet er bragt op:

Er der nogen her der aner om det kun gælder ved SPs eller også ved normale
hotfixes/patches? (synes jeg har oplevet det, men er ikke bombesikker).

Det understreger under alle omstændigheder, at det er en god idé at fjerne
så meget som muligt, allerede under installationen.

Lars

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 20-09-02 07:13

"Jan" skrev (om IIS-serveren):
> Den er installeret på computeren, men jeg mener ikke at den
> er aktiv. Hvordan finder jeg forøvrigt ud af om den (IIS) er
> det?

At du har inetinfo.exe på din procesoversigt, og at den i øvrigt bruger
masser af processorkraft, som du selv skriver, kunne vel godt tolkes som
en indikation på, at IIS-serveren kører.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du har installeret IIS, hvis du alligevel
ikke vil bruge den.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som har fri i dag og derfor ikke repræsenterer TDC Internet)

Fra : Mikkel j.Clausen

Dato : 20-09-02 08:59

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en indikation på, at IIS-serveren kører.
>
> Jeg forstår ikke helt, hvorfor du har installeret IIS, hvis du alligevel

Jeg er helt enig med Thomas B. Maxe, der for en sjælden gangs skyld
repræsenterer sig selv - Nyd din fridag...

En standard installation af Windows 2000 server indbefatter Internet
Information Server (IIS)
og hvis man ikke lige ved hvordan den skal patches op går der sjældent mere
end 5 minutter for en TDCADSLkunde før end hans
Server er inficeret med Nimda - det meget høje CPUforbrug indikerer at du
kan være inficeret.

Hvis du ikke har noget at bruge IIS til så gå til :
Control Panel
Add/Remove Programs
Add/Remove Windows Components
Fjem markeringen i: Internet Information Services (IIS)

Ellers sæt de forskellige services til at være disabled.

Venlig hilsen

Mikkel J. Clausen

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 09:10

i øvrigt bruger

hvis du alligevel

Det er en anden historie. Blev installeret i forbindelse med
et studieprojekt.

> [...]
der sjældent mere
> end 5 minutter for en TDCADSLkunde før end hans
> Server er inficeret med Nimda - det meget høje CPUforbrug

Jeg er netop blevet TDCADSLkunde, og har tidligere haft min
pc tilsluttet et LAN bag en proxy, så der var sikkerheden
måske det bedre.
Men hvorfor finder mit virusprogram så ikke Nimda - den er
jo ikke helt ny længere?

> Hvis du ikke har noget at bruge IIS til så gå til :
> Control Panel
> Add/Remove Programs
> Add/Remove Windows Components
> Fjem markeringen i: Internet Information Services (IIS)

Jeg har planer om at gå i gang med at lære at bruge asp, IIS
mv. så jeg vil få brug for den.

Mvh

Jan

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-09-02 19:21

Jan skrev:

> Jeg har planer om at gå i gang med at lære at bruge asp, IIS
> mv. så jeg vil få brug for den.

Ikke nødvendigvis. På www.asp.net kan du hente et gratis webudvik-
lingsværktøj, ASP.NET Web Matrix, med indbygget webserver. Den ind-
byggede webserver kan kun besvare request fra den lokale maskine.

ASP.NET Web Matrix er lavet af teamet bag ASP.NET og minder mest af
alt om en nedskaleret udgave af Visual Studio .NET.

Der er nogle hundrede tutorials at gennemgå, i forbindelse med at lære
ASP.NET at kende, på ovennævnte webside, og når du er færdig kan du
finde yderligere 900 tutorials på www.gotdotnet.net (som forudsætter
en højere grad viden om emnet, bl.a. fordi de er mere gearet imod at
blive anvendt sammen med Visual Studio .NET).

Fra : Jan

Dato : 23-09-02 01:26

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in
message news:amlnmj.ao.1@mjoelner.aaks.aarhus.dk...

> [...]
> en højere grad viden om emnet, bl.a. fordi de er mere
gearet imod at
> blive anvendt sammen med Visual Studio .NET).

Jeg takker for tipsene

/Jan