JavaScript -> Java applet kommunikation
Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-09-02 10:48

Hej
Jeg har stirret mig blind på et problem. På:
http://www.hansen-winkel.dk/applets/AltPics/ har jeg en Java applet,
hvor man kan ændre teksten med JavaScript. Det virker fint i Opera og
IE, men i Mozilla går den galt.
Jeg bruger en metode som virker fint i Mozilla på andre sites, f.eks:
http://www.acuteapplets.com/ExaFormHelper.shtml

JavaScript konsollen i Mozilla viser flg. fejl:
Error: document.AlternatingPictures.setTekst is not a function
Source File: http://www.hansen-winkel.dk/applets/AltPics/
Line: 131

Håber der sidder et skarpt øje, som kan hjælpe.
Morten K. Hansen

.... Hvis ikke jeg har husket det hele, har jeg glemt det.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-09-02 11:41

"Morten K. Hansen" <morten@hansen-winkel.dk> writes:

> JavaScript konsollen i Mozilla viser flg. fejl:
> Error: document.AlternatingPictures.setTekst is not a function
> Source File: http://www.hansen-winkel.dk/applets/AltPics/
> Line: 131

Ved ikke om det hjælper, men du kunne give din applet en id="altpics"
og så skrive
document.getElementById("altpics")
istedet for
document.AlternatingPictures

Jeg kunne ikke lige teste i Mozilla, men det er standard og det virker
i Opera, så jeg tror også det vil virke i Mozilla.

Det vil selvfølgelig ikke virke i NS4, men det er der alligevel
ikke noget standard-overholdende der gør. Så må man have begge
muligheder med, hvis man vil bekymre sig om det.

/L

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-09-02 11:57

Den 19-09-2002 12:41, skrev Lasse Reichstein Nielsen:

[snip, spørgsmål og svar]
> [...]
> ikke noget standard-overholdende der gør. Så må man have begge
> muligheder med, hvis man vil bekymre sig om det.

Du er en sveske! Det virker!