Re: Nu man snakker om
Fra : Louise Viborg

Dato : 19-09-02 10:24

Hej Britta!
Når vi vasker vores katte, holder Jakob og jeg vasker. Han holder helt
normalt på den, og vi har den altid stående på en stor transportkasse,
men hvis det bliver for emget for dem, så tar han et blidt tag i nakken,
og så får det dem til at slappe af. Det synes jeg ikke er vold, for det
gør jo ikke ondt og de bliver jo ikke hevet op. Derimod har jeg læst en
"godt råd" at man skulle sætte tøjklemmer fast i kattens nakkeskind for
at få den til at slappe af!!! AAAAAVVVV!!!! Stakkels miv!!
Men jeg voervejer da at prøve den metode med at have katten stående og
holde fast i forbenene. Det lyder som en god ide

Til TH:
Det er jo ikke sådan, at kattene bliver vasket hver dag. De bliver
vasket inden udstillng med en mild katteshampoo.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Fra : Birgitte

Dato : 19-09-02 12:27

Vi har et af de der små runde plastic haveborde som vi stiller kattene på,
så er de i en rigtig arbejdeshøjde.
Jeg lægger en glidesikker måtte på bordet.
Vi er også to, en til at snakke og berolige samt holde katten og en til at
vaske.
Når katten er vant med at blive vasket, står den blot stille til man er
færdig.
Nogle af vores elsker at blive vasket, hvis de blot får lov til at ligge ned

HUSK nu lige at det er skyldningen der er det vigtigste i en kattevask.
Og hvis man lære en kat fra killing at blive føntørret går alt som en leg.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Mette Jensen

Dato : 19-09-02 12:51

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev

> Vi har et af de der små runde plastic haveborde som vi stiller kattene på,
> så er de i en rigtig arbejdeshøjde.

Ja det er nok en god ide.... Vi er lidt møre i rykken efter to katte

> Jeg lægger en glidesikker måtte på bordet.

Også en god ide. Vi bruget et håndklæde.

> Vi er også to, en til at snakke og berolige samt holde katten og en til at
> vaske.

Nemlig. det virker også for os. Har prøvet at vaske alene en gang..... Og
det bliver nok heller ikke til mere end en gang.

> Når katten er vant med at blive vasket, står den blot stille til man er
> færdig.
> Nogle af vores elsker at blive vasket, hvis de blot får lov til at ligge
ned

Muffe spinder.......!!

> HUSK nu lige at det er skyldningen der er det vigtigste i en kattevask.
> Og hvis man lære en kat fra killing at blive føntørret går alt som en leg.

Jeg kunne ikke være mere enig. Den første gang med føntørren er ikke så sjov
men ellers går det altså nemt. Kashmir sætter vi bare på bordet og begynder
at fønne og så hjælper han selv til. Dvs. han slikker sig og lægger sig på
ryggen så vi kan komme til.

> Missehilsner fra Birgitte

Vi har "lært" det af vores opdrætter. På den må kan man også nemt løft op
når det skal skylles på maven. Katte opdager hurtigt at man ikke kan smutte
og man kan næsten slippe den.
Jeg kan kun sige: prøv det prøv det....

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Britta Larsen

Dato : 19-09-02 13:35

> [...]
> Og hvis man lære en kat fra killing at blive føntørret går alt som en leg.

Det er hvist det man kalder katteluxusliv :).
Har ikke prøvet at vaske Billy endnu da jeg ikke har fundet spor af lopper
på ham, men skal da snart have kigget på ham.
Jeg vil jo helt undgå og skal sprøjte hele huset for lopper, da jeg jo har
to små børn at tænke på :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-09-02 16:27

Hej Birgitte!
Er du gal, mand!! Tror du vi har plads til at holde campingtur ude på
badeværelset *G* Ellers er det en god ide med bordet

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Ps. Jeg kan altså ikke forstå at mine indlæg kommer til at stå seperat
nogle gange (?)

Fra : Birgitte

Dato : 19-09-02 18:27

> Er du gal, mand!! Tror du vi har plads til at holde campingtur ude på
> badeværelset *G* Ellers er det en god ide med bordet

B: Jamen det her havebord er altså ikke større end et cafebord, tror det
hedder 50-60 i diameter ikke ret meget større end en stor transportkasse
Du har da set mit lille badeværelse, men der kan vi altså godt have bordet
stående mens vi vasker
Og kan vi, kan alle, for vores badeværelse er meget lille.
Glæder mig derfor til at flytte om en uges tid, for der er der stort baderum

Men det at bordet er i plastic, gør at det ikke ruster, og så kan det
faktisk nemt skilles ad, så det ikke fylder noget når man ikke bruger det.
Når man som jeg udstiller både 4-6 katte ad gangen og alle skal være
nyvasket, så opdager man hurtig, at det der med at stå foroverbøjet ikke
holder i længden.....
Ryggen kan simpelthen ikke bære.
For dem som har badekar, kan man i silvan købe en nethylde, en af dem som
kan glide ind og ud i et skab, læg det ovet badekaret og så en glidemåtte
på, det hæver lige i en lidt bedre arbejdshøjde.

> [...]
> www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!
>
> Ps. Jeg kan altså ikke forstå at mine indlæg kommer til at stå seperat

---
DK. True Trust

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-09-02 19:07

Hej Birgitte!
Nååh, er det sådan et Sådan et suser vi lige i Jysk sengetøjslager
og køber. De har dem til ikke særlig mange penge, og i det nye hus har
vi plads til det

Jo jeg tænkte da også at det ville da være utroligt hvis I ku ha et
havebord ud på jeres badeværelse, men det kunne jo være i havde et
større et andet sted....hvad ved jeg *G*

Knus fra Louise

Fra : Camilla Scharff

Dato : 19-09-02 17:47

> [...]
> "godt råd" at man skulle sætte tøjklemmer fast i kattens nakkeskind for
> at få den til at slappe af!!! AAAAAVVVV!!!! Stakkels miv!!

Det ER faktisk et godt råd! Min dyrlæge (Raiku Sarvå...) bruger det faktisk
til pacificisering af meget urolige katte ved undersøgelser - og jeg tror
næppe at *hun* ville gøre det, hvis det var så forfærdeligt... man skal
naturligvis *ikke* bruge kraftige træklemmer, som niver hårdt, men de
tyndere plasticklemmer, som man også sagtens selv uden problemer kan have
klemt på fingeren/hånden what ever - og man skal altså kun bruge een
klemme...

Mvh. Camilla

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-09-02 19:09

Hej Camilla!
Jeg forestiller mig bare, at det må gøre ondt på katten. Men jeg har
også kun hørt godt om Raiku, så hun ved vel hvad hun gør

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-09-02 18:53

Louise Viborg wrote:
> Derimod
> har jeg læst en "godt råd" at man skulle sætte tøjklemmer fast i
> kattens nakkeskind for at få den til at slappe af!!! AAAAAVVVV!!!!
> Stakkels miv!!

Ja, det er bl.a. mig, der har skrevet det som et godt råd - og jeg kan
altså ikke se noget som helst "stakkels" i det. Prøv du selv, at sætte en
plastiktøjklemme fast på din arm og se om ruller ruller dig af smerte.
Hvis du gør det, vil jeg påstå, at der er noget helt galt med din
smertetærskel.

Jeg er af den opfattelse, at det er langt mere synd for en kat, hvis den
er totalt stresset og umedgørlig og får pisket en stemning op hos sig
selv end hvis man i stedet sætter en klemme i nakken på den. Man kan
også bliver _for_ pyldret og ende med at gøre katten en bjørnetjeneste
på den bekostning.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Louise Viborg

Dato : 19-09-02 19:26

Hej Helle!
Det var nu en bog jeg har læst det i.

Jeg har ikke selv prøvet at sætte en klemme i nakken på mine katte, da
det er nok med et blidt tag. Selvfølgelig skal den da ikke blive
stresset og umedgørelig. Det var bare min mening og forestilling, at det
ville gøre ondt på katten. Jeg mener ikke at man kan sammenligne
menneskers og kattes smertetærskel.

Fra : Niels Peter

Dato : 19-09-02 19:08

> Det var bare min mening og forestilling, at det
> ville gøre ondt på katten. Jeg mener ikke at man kan sammenligne
> menneskers og kattes smertetærskel.

Nej, det har du helt ret i - den er nemlig generelt meget højere hos katte!

Niels Peter

Fra : Helle Andersen

Dato : 19-09-02 19:22

Louise Viborg wrote:
> Jeg har ikke selv prøvet at sætte en klemme i nakken på mine katte, da
> det er nok med et blidt tag.

Men tænk på, at nogle mennesker er alene om at skulle gøre det og
hvis man bruger en klemme har man jo altså begge hænder fri.

> Det var bare min mening og forestilling, at
> det ville gøre ondt på katten. Jeg mener ikke at man kan sammenligne
> menneskers og kattes smertetærskel.

Jeg er meget overbevist om, at det ikke gør ondt på katten, når det
ikke gør ondt på mig. Jeg brugte det i en periode hos en af mine
hunkatte, der gik fuldstændigt hysterisk i selvsving, når hun skulle have
klippet kløer og det virkede fint og hun var absolut ikke spor
traumatiseret bagefter og var heller ikke hverken bange for mig eller
utryg ved mig - men det kunne hun blive hvis jeg brugte en masse tid
med at bøvle med hende uden klemmen. I dag har hun ingen
problemer med at få klippet kløer og jeg tror bestemt at klemmen er en
medvirkende årsag, fordi hun fandt ud af, at kloklipning ikke var så
stressende og farlig en oplevelse, som først antaget.

--
Helle
DK Tick-Tag