DDR eller SDRAM?
Fra : Mckinley

Dato : 19-09-02 09:38

Jeg skal skifte mit bundkort, og kommer i tvivl om jeg skal bruge den ene
eller anden slags RAM.
Hvad er forskellen?

Jeg bruger primært pc'en til at skrive og surfe.

/Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-09-02 10:02

"Mckinley" <mckinley@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller anden slags RAM.
> Hvad er forskellen?
>
> Jeg bruger primært pc'en til at skrive og surfe.

DDR ram er fremtiden, SD ram er fortiden. Ydelsesmæssigt er der ca 10 % ved
samme hastighed, dog er DDR ram altid meget hurtigere (333-4000 MHz mod 133
MHz) og langt dyrere.

Hvis du skal have en billig PC skal du kikke efter SD ram, men det er svært
at få en PC med det i dag.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 19-09-02 10:10

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
> MHz mod 133 MHz) og langt dyrere.
>
> Hvis du skal have en billig PC skal du kikke efter SD ram, men det er

Bilka, og andra store varerhuse sælger stadig næsten alle deres maskiner med
SD-ram, det holder jo prisen nede.

Har en ven, der næsten lige har købt ny pc, XP1800, med SD-ram!

/Mark

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 19-09-02 10:28

Det var vel ikke "ugens tilbud" hos bj-trading.dk????
Det er nemmerlig en XP1800+ m/ 512 mb SD-kammerater til 4995,-!!!

Mvh Kurt

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 19-09-02 14:53

Kurt Hawthorn Sørensen wrote:
> Det var vel ikke "ugens tilbud" hos bj-trading.dk????
> Det er nemmerlig en XP1800+ m/ 512 mb SD-kammerater til 4995,-!!!

Det har det måske været, da jeg ikke er sikker på hvor den er købt.

/Mark

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 20:23

"Mckinley" <mckinley@cool.dk> wrote in message
> Jeg skal skifte mit bundkort, og kommer i tvivl om jeg skal bruge den ene
> eller anden slags RAM.
> Hvad er forskellen?
>
> Jeg bruger primært pc'en til at skrive og surfe.

Brug du bare sdram, hvis du kun skal skrive og surfe får du nok ikke
problemer de næste 5 år.
Jeg kører selv med 512 mb sdram xp1600+ og det kører fortrinligt også med de
nyeste spil.

Søren.

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-09-02 07:31

Og når du siger det og andre siger noget andet så er det jo prisen !!
Hvad ville så være hurtigst når man ser på penge pungen

Vi leger vi har ca 500Kr
DDR-SDRAM PC2700,Nanya 256MB 184pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts
572 kr.
DDR-SDRAM PC2100,Noname 256MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 3.
Parts 498 kr.
SDRAM PC133, Tech-Trade 512MB 168pins / 64bit / 7.5ns / 1.
Parts 499 kr.

For mig at se køre de alle 7,5ns kan man FØLGE en forskæl ? Vil man ikke
nærmer FØLGE en forskæl på 256Mb og 512 Mb

OG hvad har du så af grafik kort ? Og vil du heller bruger penge på det frem
for PC2x00 ram ?

(nu vil jeg snart skrive et spørgsmål i dk.edb.hardware.bundkort om on bort
grafik kort)
--
Hilsen Kai

(fremtids hjemme side .... WWW.ABOU.DK)

Fra : Repost

Dato : 24-09-02 20:04

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> For mig at se køre de alle 7,5ns kan man FØLGE en forskæl ? Vil man ikke
> nærmer FØLGE en forskæl på 256Mb og 512 Mb

Det du skal kigge på er den FSB hastighed Rammen kører med:
pc2100=200(100) FSB (dobbelt rate)
pc2700=266(133) FSB (dobbelt rate)
pc133 =133 FSB

De 7.5 ns er ens for de fleste ram og har ikke nævneværdig betydning i
forhold til FSB hastigheden.

Jeg vil stadigt mene at 512 mb pc133 sdram er bedre end 256 mb pc2100.
Så hvis man skal opnå noget så skal man investere i 512 pc2700 eller
højere, så vil man FØLE en FORSKEL

Søren.