Opsætning af sikkerhed
Fra : xodeus@hotpop.com

Dato : 19-09-02 06:45

Hej allesammen.
Jeg sidder og skal til at lave nogle restriktioner på nogle PC'ere, så
brugerne af dem ikke kan komme ind på fx. porno samt chat sider. Hvad kan
jeg gøre for at sætte PC'erne op til det og at brugerene ikke har mulighed
for at ændre i opsætningen?? Evt. beskyttelse med password! Jeg vil blive
meget glad hvis I kunne hjælpe!
System info:
MS windows 98 SE dansk
Internet Explorer 6 Sp1.

Netværk:
Speedstream 2601 router.
8 ports switch.

Med venlig hilsen
Mariusz C.

Fra : Alex Holst

Dato : 19-09-02 13:43

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#benytter

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-09-02 12:44

xodeus@hotpop.com skrev:

> Jeg sidder og skal til at lave nogle restriktioner på nogle PC'ere,
> så brugerne af dem ikke kan komme ind på fx. porno samt chat sider.

Sæt en proxyserver op, som giver mulighed for at filtrere på forskel-
lige måde.

Ansæt eventuelt 10 mand til at overvåge samtlige websider på nettet.

Jeg kender desværre ikke meget til proxyservere, men der bliver skre-
vet en del om det i nyhedsgrupperne, prøv at kigge denne groupgle-
søgning igennem:

Luk for adgangen til internettet til alle andre maskiner end proxyser-
veren, i routeren.

> Hvad kan jeg gøre for at sætte PC'erne op til det og at brugerene
> ikke har mulighed for at ændre i opsætningen?? Evt. beskyttelse med
> password!

Læs en hel masse i ressource kittet:

Win98

"Protecting Users from Themselves"

in98/tips/protuser.asp >

IE 6:

--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-09-02 12:01

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> writes:

> Ansæt eventuelt 10 mand til at overvåge samtlige websider på nettet.

10 mand ?!? Det kan da umugligt være nok.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL
og opsætning af CISCO router.

Fra : Anders Lund

Dato : 21-09-02 13:32

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk>, wrote in

> 10 mand ?!? Det kan da umugligt være nok.

Der skal vel 'bare' være nogen til at kigge logene igennem for hvilke
hjemmesider folk er inde på. Så lukker man dem de ikke må bruge.
Men så skal man selvfølgelig også til at reklamere med at man går igennem
logene. (eller skal man ikke det, hvis man ikke kigger på HVEM der er på
diverse sider?)

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-09-02 16:45

Anders Lund skrev:

> Men så skal man selvfølgelig også til at reklamere med at man går
> igennem logene. (eller skal man ikke det, hvis man ikke kigger på
> HVEM der er på diverse sider?)

Jeg tror at man kan komme ud i juridisk uvejr, hvis der ikke er åben-
hed om hvad der sker og nøjagtige forklaringer på hvad der logges og
hvad loggen bruges til. Men, IANAL så det kan selvfølgelig være at
jeg roder noget sammen der ikke har noget med hinanden at gøre.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-09-02 16:42

Martin Schultz skrev:

> 10 mand ?!? Det kan da umugligt være nok.

Lad mig komme med en tilføjelse: lad de 10 mand arbejde et par mån-
eder, evaluer og ansæt eventuelt yderligere 10 mand, gentag indtil
webbet er tilstrækkeligt filtreret.

Det var egentlig bare en anden måde at sige: det kan sikkert ikke lade
sig gøre, men god fornøjelse med forsøget.

Fra : XoDeus

Dato : 25-09-02 08:03

<SNIP>
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/win98/tips/protuser.asp >
<SNIP>

Det var lige hvad jeg have brug for.

TAK!

//XoDeus

Fra : Per S. Christensen

Dato : 19-09-02 22:58

On Thu, 19 Sep 2002 07:45:04 +0200, <xodeus@hotpop.com> wrote:

> [...]
>for at ændre i opsætningen?? Evt. beskyttelse med password! Jeg vil blive

Det bedste jeg kender til er http://www.contentkeeper.com/

du kan også besøge www.isds.dk eller www.mjsoftware.dk
Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen