MySQL 3.23 (ikke MAX) og "transaktioner"
Fra : LM

Dato : 18-09-02 23:14

Da vores webhotel kun har MySQL 3.23 (ikke MAX), kan vi ikke bruge
transaktioner.

Nogen der har en smart løsning på følgende problem?:

Vi skal tjekke om der er et element ledigt, hvis der er det, så skal man
booke det.

Mvh Lars

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-09-02 03:15

> [...]
> Nogen der har en smart løsning på følgende problem?:
> Vi skal tjekke om der er et element ledigt, hvis der er det, så skal

Smart ved jeg ikke lige, men en lidt omstændig mulighed kunne være:

· lav booking af elementet med timestamp
· tjek om der er flere bookinger af elementet
- kun den første booking er gyldig
· slet ugyldige bookings

Kim