Hvilket Lydkort til k7s5a ??
Fra : Kenneth T

Dato : 18-09-02 21:19

Hejsa

Jeg har i denne uge samlet en ny PC med ECS k7s5a bundkort, første
overraskelse kom da jeg ikke kunne bruge mit gamle Gforce 256 (1) længere.
Det passer jo ikke i den nye 4xAGP sokkel, så jeg kører midlertidigt med et
gammelt S3 PCI grafikkort :)

Den indbyggede lydchip på k7s5a er ikke mange kopper pis værd, den skratter
når jeg ser divx-film & lyder grimt når den ikke skratter, men jeg kan ikke
få mit gamle Soundblaster PCI 128 til at virke, hvilket kort skal jeg så
købe??

Jeg har tænkt på et SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk PCI til 295kr -Men
virker det godt? også med mit nye bundkort?

PC Info:
Windows XP pro
k7s5a onboard LAN, onboard Lyd
XP2000+
S3 Virge 4MB (midlertidigt)
512MB PC2100
30GB IBM
Liteon 16X DVD
billigt diskettedrev

--
MVH
Kenneth T

Fra : Øistein Wind

Dato : 18-09-02 21:26

> [...]
>
> Jeg har tænkt på et SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk PCI til 295kr
> -Men virker det godt? også med mit nye bundkort?

Tjaa... det virker da ret godt på min pc... Ingen klager der. Nogen siger at
det har et stórt cpu-forbrug, men det har jeg nu ikke mærket noget til.

P4 2 GHz,
Msi 645e max2
256mb ddr samsung pc2700

Hilsen Øistein

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-02 21:51

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev....

> men jeg kan ikke
> få mit gamle Soundblaster PCI 128 til at virke,

Og du har husket at slå onboard lyd fra i bios?

--
Kent Oldhøj

Fra : Martin S.

Dato : 18-09-02 22:19

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det passer jo ikke i den nye 4xAGP sokkel, så jeg kører midlertidigt med

Passer det ikke fysisk ?? Du burde da bare kunne smække det i. AGPx4 er
bagudkompatibelt, så Geforcen ville da kunne virke...

mvh. Martin S.

Fra : Kenneth T

Dato : 19-09-02 14:38

> Passer det ikke fysisk ?? Du burde da bare kunne smække det i. AGPx4 er
> bagudkompatibelt, så Geforcen ville da kunne virke...

Jeg syntes ikke jeg kunne få det til at passe i fysisk, men det kan da godt
være mig det er galt med.
(Jeg troede ikke det var bagudkompatibelt)

Og jo, jeg huskede at disable det onboard lydkort, da jeg prøvede med mit
SB128. Når den er færdig med at installere driveren, skriver WinXP at
"hardwaren kunne ikke satrtes".

--
MVH
Kenneth T

Fra : Kenneth T

Dato : 19-09-02 15:06

> Jeg syntes ikke jeg kunne få det til at passe i fysisk, men det kan da
godt
> være mig det er galt med.
> (Jeg troede ikke det var bagudkompatibelt)

Jeg har nu lige haft min PC adskilt igen, nej det gamle AGP kort, passer
ikke i.
På mit nye bundkort er der en form for "skyde mekanisme" som jeg tror er til
at holde kortet på plads i soklen, denne er i vejen for mit AGP-kort idet
mit kort har nogle flere indstiks sokler end der kan gå i en AGP-port der
hvor holderen er.

Med mindre jeg vil save eller klippe i enten soklen på bundkortet, eller den
del af kortet som jo aligevel aldrig kan komme neg i AGP-porten, kommer det
aldrig til at passe sammen.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Henrik

Dato : 20-09-02 12:07

Det lyder lidt tosset at du ikke kan få geforce 256 i agp porten da jeg selv
kører med sådan et i mit Ecs k7s5a board.

Mvh Henrik

Fra : Kenneth T

Dato : 20-09-02 15:11

> Det lyder lidt tosset at du ikke kan få geforce 256 i agp porten da jeg
selv
> kører med sådan et i mit Ecs k7s5a board.

Okay, så skal jeg tage et par billeder af problemet i aften.....

Fra : Tinky Winky

Dato : 18-09-02 22:32

> [...]
ikke
> få mit gamle Soundblaster PCI 128 til at virke, hvilket kort skal jeg så

Der har vist været lidt issues med indbygget lyd og PCI grafikkort.

Mht. lydchippen, er den udmærket, men det er resten af komponenterne der
ikke er så gode.

Dit SB 128 burde virke.

Dit GeForce burde passe i, hvad er der galt? Er det den ekstra tab der er?

Fra : Henrik

Dato : 18-09-02 22:41

> [...]
> Det passer jo ikke i den nye 4xAGP sokkel, så jeg kører midlertidigt med

Geforce 256 er også et 4x agp så der har du ingen problemmer. Men jeg har nu
også prøvet med ældre agp kort uden problemer da kortet jo er bagud
kompatibelt med både agpx1 og 2
Med venlig hilsen
Henrik

Husk at fjerne de 4 k efter @ ved svar