Valg af kabinet...
Fra : René Sørensen

Dato : 18-09-02 20:59

Hej NG.

Jeg er blevet meget interesseret i Antec/ Thermaltake/Chieftec´s towere...
mén... Hvem laver hvad?

Er det Chieftec der ejer fabrikken som laver alle tre fabrikater? Eller
køber Thermaltake towers frá Chieftec med en lille mérpris til forskel? Jeg
ved godt at Thermaltake lige er kommet med en ny serie towers, men
Thermaltake laver da kún kølere ikk? Og hvor kommer Antec ind i billedet da
alle tre har ihvertfald ét bestemt tower som går igen hos alle tre, men med
et lille klistermærke til forskel.
Jeg har bemærket at der kan være forskel på konfigurationen af toweret vedr.
indholdet.....kølere samt extra stor PSU hos Antec (som jo laver de dersens
forbandede gode/tavse strømforsyninger) men også selve toweret kan være af
forskellige materialer....plastic/Aluminium.
Det bliver da først uoverskueligt når man på Thermaltake´s HP kan se de nye
Towere som allerede er kommet på det danske marked....det ér faktisk de
samme towere igen men nu med et stort rødt kryds foran + så lige et extra
display i toppen. Indmaden er det samme som før bare nu uden PSU men til en
højere pris. Antec har pudsigt nok fjernet "deres" towere fra deres HP. Det
vil sige de står ikke lige på deres allerførste HP, men er gemt lidt væk.
Antec´s nye towere er nøjagtige kopier af Chieftec´s nye farvede towere men
med en kraftigere PSU til forskel.
Det jeg ikke kan gennemskue er: hvorfor sælger Chieftec deres towere med en
mindre størrelse samt kvalitet af PSU end Thermaltake og Antec?? Er
kvaliteten af selve toweret -(minus) PSU og kølere den samme??

Er der nogen hér der kender noget til forskellen på alle tre fabrikanter?
Jeg har fået at vide i en pc-forretning idag at det er Chieftec der laver
ALLE kabinetterne, det syntes jeg på en eller anden måde lyder forkert. Men
er det rigtigt??
For så er det sq da for åndsvagt at give de extra penge for samme kvalitet.
Hilsen René, Roskilde

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 18-09-02 21:14

René Sørensen wrote:
> [...]
> anden måde lyder forkert. Men er det rigtigt??
> For så er det sq da for åndsvagt at give de extra penge for samme

Så vidt jeg ved ,er Chiftec og Thermaltakes kabinetter ens,men da jeg købte
mit Thermaltake,fulgte 4 blæsere med.

Mvh. Henrik

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 18-09-02 22:42

Hejsa......så vidt jeg er orienteret er Thermaltakes kabs....=
Cheiftec....hvilket jo er lidt af et gummi-kab....hvis du bare ligger hånden
på toppen af et Antec og rykker frem og tilbage...kan du med det samme mærke
forskellen....det ER KVALI...et Chieftec bøjer næsten sammen hvis man gør
det, hvor et Antec er som beton....
Og med hensyn til det med udseende...er det vist der her såkaldte
SOHO-filserver...der sætter standarden der.
Tager man priser med i sine overvejelser kan det kun betale sig at købe
Antec...for ca. 1500,- får du et SOHO med en 430 Truepower PSU (for
cool)...som kan aflæse temp. fra MB og reguler blæsere efter det...SMART+
den er 100% støjsvag....
Kabinettet leveres i en lækker metalgrå farver...dog kun 3 blæsere +2
optional, hvor den ene sidder i siden lige op af grafikkortet....endnu en
NICE detalje...
Altså UD med Chieftec IND med Antec....kan kun anbefales... www.imw.dk
fører Antec til en rimelig pris.

MVH Jacob

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 18-09-02 22:47

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> wrote in message
> [...]
mærke
> forskellen....det ER KVALI...et Chieftec bøjer næsten sammen hvis man gør

Ehmmm....
Mit Chieftec kabinet (DA-01SLD full tower) er nu meget stabilt. Hvis jeg
prøver det du siger, giver det sig ikke en milimeter, hvilket da også ville
være mærkeligt med plader på 1 mm tykkelse.

Mvh. Lars

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 18-09-02 23:28

> [...]
> Kabinettet leveres i en lækker metalgrå farver...dog kun 3 blæsere +2
> optional, hvor den ene sidder i siden lige op af grafikkortet....endnu en

Ingen tvivl om at Antec laver kvalitet, dog synes jeg LANGT fra at Chieftec
er som du påstår.
Jeg har efterhånden bygget en del maskiner og har til dette formål brugt en
del Chieftec og Antec kabinetter.
Jeg har aldrig oplevet det du beskriver, men jeg har måske bare været
heldig!?
Det eneste Antec kabinet jeg ville anbefale frem for et Chieftec er et Antec
1080AMG Performance Plus SOHO File Server som IKKE fås billigst hos (skod)
www.imw.dk men derimod hos Holm Data!

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 19-09-02 10:48

tag et kig på Lepont, deres towers er herre fede. Jeg kender ik noget til
dem men de virker meget gennemførte

mvh
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 04:25

> [...]
Men
> er det rigtigt??
> For så er det sq da for åndsvagt at give de extra penge for samme

Jeg har læst tråden indtil nu og må vist lige sætte tingene på plads.

Ingen af de tre du nævner producerer selv kabinettet. (Soho File server)

Alle tre køber kabinettet og monterer så PSU og blæsere inden det sælges
videre.

Hvad angår de PSU'er som kabinetterne sælges videre med så er jeg ganske
overbevist om at Antec's PSUer kvalitetsmæssigt er de andres langt
overlegne. Antec's kabinetter er også dyrere end de andres.

Hvad angår de blæsere som leveres med kabinetterne så er de alle væsentlig
ringere end Papst og lign. kvalitetsenheder. I øvrigt er Soho filer server
kabinettet så stort og har så god naturlig luftgennemstrømning (PSU blæser
alene) at de fleste jeg kender ikke finder det nødvendigt at anvende ekstra
kabinetblæsere. De som har monteret kabinetsblæser nøjes med en enkelt af
god kvalitet (læs lav støjniveau). De medleverede blæsere anvendes derfor
sjældent.

Så hvis du går efter en kvalitets PSU så vælg Antec. Har du brug for
kabinetblæsere så vær forberedt på en skuffelse - De medleverede flytter
ikke ret. Til gengæld larmer de.

Claus

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-09-02 16:07

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> [...]
> kabinetblæsere så vær forberedt på en skuffelse - De medleverede
> flytter ikke ret. Til gengæld larmer de.

Som sagt før,jeg har 4 ThermalTake blæsere og de flytter rigeligt luft.
Bevares,de larmer lidt mere end Papst,men ikke så meget at det betyder noget
for mig.
Prisen for TT kabinetet+4 blæsere var 799(uden psu).Skulle jeg have haft 4
Papst blæsere istedet,havde det jo set lidt anderledes ud...

Mvh. Henrik

Fra : René Sørensen

Dato : 19-09-02 14:46