TV-rip
Fra : prut

Dato : 18-09-02 18:26

Er der nogen der i korte træk kan forklare mig hvad jeg skal bruge af
hardware og software til at rippe lidt tv-programmer.

prut

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-09-02 19:09

prut skrev bl.a.:

> Er der nogen der i korte træk kan forklare mig hvad jeg skal bruge af
> hardware og software til at rippe lidt tv-programmer.

Du skal have fat i enten et TV-kort, altså et kort med en TV-tuner på, eller
et grafikkort med en TV-indgang.

Jeg kunne forestille mig at emnet nok ikke er helt ukendt i

--
Lars

Fra : Tinky Winky

Dato : 18-09-02 20:45

> Er der nogen der i korte træk kan forklare mig hvad jeg skal bruge af
> hardware og software til at rippe lidt tv-programmer.

Jeg kan med et Pinaccle Studio PCTV Pro kort - software følger med. Det er
et tv tuner kort. Også med normal videoindgang og FM radio tuner.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-02 04:31

"prut" <grevinge@c.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der i korte træk kan forklare mig hvad jeg skal bruge af
> hardware og software til at rippe lidt tv-programmer.
>
> prut

Først vil jeg bede dig om at tage dig sammen og anvende dit rigtige navn i
stedet for den slags barnagtigheder. Hvor alvorlig tror du at vi tage dig
her på usenet med sådan et nick?

Dernæst vil jeg mene at du kan bruge stort set ethvert TV-kort.

Sidst vil jeg foreslå dig at kigge på
http://www.artech365.com/winvdr/index.htm hvor du finder softwaren WinVDR
der kan gemme dine TV rips direkte i DivX format. Hos mig kører det fint med
en Duron 900 MHz CPU.

Og så har Lars Jørgensen vist allerede henvist dig til en bedre gruppe for
den slags spørgsmål.

Claus