starter først i 3. forsøg
Fra : Børgesen

Dato : 18-09-02 17:38

AMD XP 1800+
W2k
256 MB ram

Når maskinen tændes, starter maskinen normalt (?) idet der dog er sort
skærm. Ved 3. forsøg (konsekvent) finder maskinen skærmen, og starter
normalt.

Nogen forslag?

Børgesen

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 18-09-02 17:46

Børgesen <news@klog.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d88ab99$0$7418$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Når maskinen tændes, starter maskinen normalt (?) idet der dog er sort
> skærm. Ved 3. forsøg (konsekvent) finder maskinen skærmen, og starter
> normalt.

Jeg har selv problemet.
Da jeg postede mit spørgsmål i dk.edb fik jeg at vide at, de nok var rammen
der var problemet. Skadet ram, kan give underlige startproblemer. Var der en
der sagde.
Prøv at tjekke dine ram med dette program:(har ikke selv prøvet det, men det
skulle virke)
http://www.memtest86.com/

--
Bjørn E. Thorup

"This is not Nam, This is bowling. There are rules"
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 18-09-02 19:37

On Wed, 18 Sep 2002 18:45:50 +0200, "Bjørn E. Thorup"
<bet75@KNIVhotmail.com> wrote:

[klip]
>Prøv at tjekke dine ram med dette program:(har ikke selv prøvet det, men det
>skulle virke)
>http://www.memtest86.com/

Det fanger ikke alle fejl. Jeg kørte det nogle timer på en computer
der opførte sig underligt og det fandt ingen fejl i RAM. Fejlen viste
sig at opstå på grund af forskellige slags RAM, der ikke virkede
sammen.

Tomas

Fra : Børgesen

Dato : 25-09-02 13:01

"Tomas Pedersen" <d000067@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der opførte sig underligt og det fandt ingen fejl i RAM. Fejlen viste
> sig at opstå på grund af forskellige slags RAM, der ikke virkede

Har prøvet med www.simmtester.com (laver en boot diskette, og tester rammen
derfra) og kørt en "burn in test" af 7 loops uden at finde fejl.

Hmmm.......

Fra : LK

Dato : 18-09-02 18:03

"Børgesen" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når maskinen tændes, starter maskinen normalt (?) idet der dog er sort
> skærm. Ved 3. forsøg (konsekvent) finder maskinen skærmen, og starter

For lille eller defekt strømforsyning.

--
LK
www.krall.dk

Fra : Børgesen

Dato : 25-09-02 13:02

"LK" <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> For lille eller defekt strømforsyning.

Kan man teste det på anden måde end at være fingernem med et Voltmeter?

Børgesen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-09-02 18:34

> [...]
>
> Når maskinen tændes, starter maskinen normalt (?) idet der dog er sort
> skærm. Ved 3. forsøg (konsekvent) finder maskinen skærmen, og starter

3 forsøg med "reset" knappen eller power-off?

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Børgesen

Dato : 20-09-02 12:37

"Henrik Nielsen" <config@hardware.dk> skrev i en meddelelse

> 3 forsøg med "reset" knappen eller power-off?

Poweroff - holder den inde i 5 sekunder.

Børgesen