At fjerne tre tegn.
Fra : Thomas Voller

Dato : 18-09-02 16:58

Hej NG.

Jeg har en querystring. Jeg vil gerne have fjernet de tre første tegn fra
den querystring så den kan bruges i en form. Hvordan kan man gøre det så
enkelt som muligt, når man kan hente indholdet af querystring med
Request.QueryString("billede")?

Tak for hjælpen.

Mvh. Thomas.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-09-02 17:06

> [...]
> den querystring så den kan bruges i en form. Hvordan kan man gøre det så
> enkelt som muligt, når man kan hente indholdet af querystring med

Prøv med det her:

<%
pic = Request.QueryString("billede")
LenPic = Len(pic)

'pic minus de tre første tegn
pic = Right(pic, LenPic - 3)
%>

Mvh
Kasper K

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-09-02 18:00

> <%
> pic = Request.QueryString("billede")
> LenPic = Len(pic)
>
> 'pic minus de tre første tegn
> pic = Right(pic, LenPic - 3)
> %>

Og den lidt mere simple version:

<%= Mid(Request.QueryString("billede"), 4) %>

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-09-02 18:11

> Og den lidt mere simple version:
>
> <%= Mid(Request.QueryString("billede"), 4) %>

Nååå, ja

Jeg sidder selv og roder med noget hvor jeg skal fjerne de fire sidste.
Der bruger jeg den metode jeg viste, bare omvendt.

Er der også en simpel metode i det tilfælde?

Mvh
Kasper K

Fra : Thomas Voller

Dato : 19-09-02 06:14