Valg af ADSL udbyder?
Fra : Søren A.Møller

Dato : 18-09-02 13:32

Jeg ved godt, at lignende spørgsmål er blevet stillet før (og jeg har
læst en del af trådene), men jeg prøver også lige:

Jeg har de sidste tre år haft TDC Pro@ccess ADSL (256/256, kr.425/md),
og har været godt tilfreds.
Men nu flytter jeg adresse og vil ikke længere spilde penge på en
fastnettelefon.
Så langt så godt.
Jeg ringer til Zillion og forklarer dem sagen, og de vil helst ikke
sælge mig Pro@ccess ADSL uden telefon, men kan dog godt mod en merpris
svarende til oprettelse og abonnement for fastnettelefon. Doh! Så er
jeg jo lige langt (men uden fastnettelefon)...

Så nu må jeg se mig om efter noget andet.

Mine krav:
* ingen fastnettelefon
* fast IP, så jeg kan have webserver og mailserver.
* god oppetid (min Pro@ccess var nede mindre end 1 døgn totalt)
* min. 256/256
* skal virke med Linux (helst ethernet, ikke USB eller indstikskort)

Jeg har set på bl.a. Cybercity (kr.395/md), som ser ok ud, men er
blevet lidt forvirret af deres fast IP/global IP.
Som jeg har forstået det, så får man en fast (offentlig?) IP adresse
(til routeren, så den kan NAT'e til webserver og mailserver etc.), og
man kan købe sig et 4 addresse offentligt subnet (netmask, router,
computer og broadcast), hvis man har de lyster.

Søren A.Møller

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 18-09-02 14:20

samtronic@operamail.com (Søren A.Møller) wrote in

> [...]
> man kan købe sig et 4 addresse offentligt subnet (netmask, router,
> computer og broadcast), hvis man har de lyster.

Helt korrekt.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Peder Nielsen

Dato : 18-09-02 21:47

"Søren A.Møller" <samtronic@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man kan købe sig et 4 addresse offentligt subnet (netmask, router,
> computer og broadcast), hvis man har de lyster.

Jeg er bange for at du kommer til at betale for fastnet abonnement udaset om
du bruger det eller ikke(godt 100,-kr./mdr., har selv lignede problem.
MVH Peder

Fra : Mark Beaumont

Dato : 18-09-02 21:50

Peder Nielsen wrote:
> Jeg er bange for at du kommer til at betale for fastnet abonnement
> udaset om du bruger det eller ikke(godt 100,-kr./mdr., har selv
> lignede problem.

Hverken Cyber City eller Tiscali kræver fastnet abonnement, for
at kunne tilbyde adsl.

Vh Mark

Fra : Peder Nielsen

Dato : 18-09-02 22:13

"Mark Beaumont" <brug@ikke_e-mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hverken Cyber City eller Tiscali kræver fastnet abonnement, for
> at kunne tilbyde adsl.
>
> Vh Mark
Nej de kræver ikke at man flytter sit fastnet til dem, men de skal have et
nummer at lige adsl på, eller har jeg misforstået det helle?
MVH Peder

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 18-09-02 22:39

"Peder Nielsen" <cuthegns@image.dk> wrote in

> Nej de kræver ikke at man flytter sit fastnet til dem, men de skal
> have et nummer at lige adsl på, eller har jeg misforstået det helle?

Noget har du ihvertfald misforstået, for Cybercity leverer ihvertfald ADSL
uden at der kræves fastnetabonnement eller "et nummer at lige adsl på".

Som standard bestilles forbindelserne også hos TDC som rå kobber, og det
gør at kunderne ikke er bundet til et bestemt teleselskab med deres
fastnetabonnement hvis de har et sådan.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 18-09-02 22:42

It seems Peder Nielsen wrote:
> Nej de kræver ikke at man flytter sit fastnet til dem, men de skal have et
> nummer at lige adsl på, eller har jeg misforstået det helle?

Du har misforstået det. ADSL kan leveres på enten rå- eller delt-kobber.
Leveret på rå-kobber kræves der ikke et fastnet telefonabonnement.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Peder Nielsen

Dato : 19-09-02 10:29

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse

> Du har misforstået det. ADSL kan leveres på enten rå- eller delt-kobber.
> Leveret på rå-kobber kræves der ikke et fastnet telefonabonnement.
>
> --
> Kasper Mejlgaard

Kan man ikke se det på prisen så, hvis det skal leveres på rå kobber ??
MVH Peder

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 19-09-02 10:37

> Kan man ikke se det på prisen så, hvis det skal leveres på rå kobber

Der er ingen prisforskel for slutbrugeren.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : TBC

Dato : 21-09-02 03:07

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen prisforskel for slutbrugeren.

Udover besparelsen af det dyre fastnet telefon abonnement.

Svjv er det kun CyberCity og Tiscali der tilbyder sådanne løsninger
(sidder selv med en)

Produkterne ret ens 1 fast IP og enten modem eller Router med NAT. Den
eneste væsentligste forskel jeg kan se imellem dem er at der er Flex
mulighed hos CyberCity, og at Tiscali har billigere upload på
forbindelser hvor en sådan er prioriteret (F.eks symmetriske
forbindelser)

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-09-02 07:21

On Wed, 18 Sep 2002 21:42:26 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard
<nntpspam1@in-addr.dk> wrote:

>Du har misforstået det. ADSL kan leveres på enten rå- eller delt-kobber.
>Leveret på rå-kobber kræves der ikke et fastnet telefonabonnement.

Men sådan en som jeg der bor i lejlighed, hvor der kun er et kobberpar
ført op i lejligheden, og det vil tage to mand en hel dag at føre et
ekstra kobber op, har tiderliger fået afvist at kunne få leveret ADSL
af CC, vil i kunne levere til mig idag, uden at jeg har
fastnettelefon?

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-02 12:23

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> dag at føre et ekstra kobber op, har tiderliger fået afvist at
> kunne få leveret ADSL af CC, vil i kunne levere til mig idag, uden

Jeg ved ikke, om det er tilfældet med CC. Men Tiscali tilbyder da i et
sådant tilfælde at overtage dit "telefonkobberpar" og konvertere det
til ADSL.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AJC

Dato : 21-09-02 12:44

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke, om det er tilfældet med CC.

Det er det ikke. Det er kun Tiscali som tilbyder sådan en løsning.
Jeg skrev under på sådan en overdragelse af rå kobber for cirka en måned
siden og har intet hørt.
Gud ved om Tiscali har smidt min bekræftelse væk eller det bare er TDC som
modarbejder, som de jo altid har gjort?

Mvh
AJC.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-09-02 13:02

Hej AJC, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er kun Tiscali som tilbyder sådan en løsning.

Aha, tak for infoen.

> Jeg skrev under på sådan en overdragelse af rå kobber for cirka en
> måned siden og har intet hørt.
> Gud ved om Tiscali har smidt min bekræftelse væk eller det bare er
> TDC som modarbejder, som de jo altid har gjort?

Iflg. dem selv (Tiscali) er der pt. i snit ca. 4 ugers ventetid på
ADSL, men TDC tager nok lidt længere tid, når det drejer sig om
overdragelse tlf. => ADSL.

Men du kan prøve at slå på tråden til Tiscalis kundeservice (hverdage
kl. 9-17 på 3814 7020), der står for det administrative papirarbejde,
for at høre ad.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-09-02 08:58

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> Iflg. dem selv (Tiscali) er der pt. i snit ca. 4 ugers ventetid på
> ADSL, men TDC tager nok lidt længere tid, når det drejer sig om
> overdragelse tlf. => ADSL.

Så vidt jeg husker er fristen for overdragelse ret kort.
Det der tager 4 uger er undersøgelsen om der er tilstrækkelig kapacitet
til at levere rå kobber.
En sådan undersøgelse er ikke nødvendig ved overdragelse.
Læs evt. standardaftalerne på www.tst.dk

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : John Sahl

Dato : 21-09-02 16:58

AJC wrote:
> [...]
> Gud ved om Tiscali har smidt min bekræftelse væk eller det bare er
> TDC som modarbejder, som de jo altid har gjort?

Smid mig en mail med nogle oplysninger så du kan findes i systemet
så skal jeg lade det gå videre inde på arbejdet på mandag så der
bliver tjekket op på det.

--
John Sahl, arbejder for Tiscali, taler for sig selv.

Fra : Rene Brehmer

Dato : 22-09-02 19:29

At Wed, 18 Sep 2002 21:42:26 +0000 (UTC), Kasper Mejlgaard wrote in
message <slrnaoht1b.2vf7.nntpspam1@bsd.in-addr.dk> something that looked
like this:

> Leveret på rå-kobber kræves der ikke et fastnet telefonabonnement.

Men hvordan bestiller man det? Ihvertfald på Tiscalis site står der INTET
om fravalg af fastnet telefon, og da jeg spurgte efter det for et år
siden, sagde de at det ikke kunne lade sig gøre...da jeg sendte dem en
email her i sommers (da jeg fik at vide de kunne levere på delt kobber),
spurgte jeg igen hvorfor de ikke bare kunne bruge fastnetlinien, når jeg
nu aldrig brugte den til telefon alligevel ... indtil videre intet
svar...

Skal så lige siges at jeg pr. den. 2. sep har bestilt hos Tiscali, fordi
de indtil de ændrede fakturering til det dyrere i januar, altid har
leveret en god service her ... og altid flinke mennesker på servicen (som
jeg kun har brugt to gange i 2 år...)

Rene
--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

http://www.geocities.com/cerberus_hotdog
Babes and computer & internet references...

Fra : Søren A.Møller

Dato : 18-09-02 23:16

In article <525e8e33.0209180432.5eb72643@posting.google.com>,
samtronic@operamail.com says...
> [...]
> * min. 256/256
> * skal virke med Linux (helst ethernet, ikke USB eller indstikskort)

Jeg glemte:
* god newsserver (helst ikke dårligere end news.tele.dk)

Søren A.Møller

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-09-02 11:22

> * god newsserver (helst ikke dårligere end news.tele.dk)

Tiscali's newsserver(e) er super gode til tekstgrupper og dk.binaer.*
Newsserverne har en rigtig god oppetid.
Til alt.binaries.* har de en meget lav completeness.

Så hvis du er ligeglad med alt.binaries, så er Tiscali lige sagen for dig.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Søren A.Møller

Dato : 24-09-02 23:22

In article <1032862860.808088@balder.adm.ku.dk>, jeppedam@mailme.dk
says...

> [...]
> Til alt.binaries.* har de en meget lav completeness.
>
> Så hvis du er ligeglad med alt.binaries, så er Tiscali lige sagen for dig.

Den eneste alt.binaries jeg vil savne er
alt.binaries.schematics.electronic.
En (stor?) del af de andre alt.binaries er enten tomme eller meget
ukomplette hos news.tele.dk.

Nu har jeg bestilt hos CyberCity, som ikke lader til at have nogen
problemer med at jeg ikke har en fastnettelefon (udover at det tog dem 1
minut længere at finde ud af, hvilken central jeg tilhører).

Så må jeg se hvordan det går

Søren A.Møller

Fra : AJC

Dato : 25-09-02 00:21

"Søren A.Møller" <samtronic@operamail.com> wrote in message

> [...]
> problemer med at jeg ikke har en fastnettelefon (udover at det tog dem 1
> minut længere at finde ud af, hvilken central jeg tilhører).

Ja, vi må da håbe for dig, at der er nok rå kobber ledigt til ADSL!

Mvh
AJC.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-09-02 05:59

On Wed, 25 Sep 2002 01:20:47 +0200, "AJC" <none@notvalid.no> wrote:

>Ja, vi må da håbe for dig, at der er nok rå kobber ledigt til ADSL!

Ellers bestiller CC da bare delt kobber, har de ikke også aftale om
det?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-09-02 11:15

> Ellers bestiller CC da bare delt kobber, har de ikke også aftale om
> det?

Jo, og de startede længe inden Tiscali med at benytte aftalen i
praksis. Men det er endnu ikke alle Tiscalis centraler, der er
klargjort til delt kobber, hvilket muligvis også gælder for CC's (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 25-09-02 11:39

> Men det er endnu ikke alle Tiscalis centraler, der er
> klargjort til delt kobber, hvilket muligvis også gælder for CC's (?)

Cybercity kan levere ADSL på delt kobber fra alle centraler.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Eh-Fniller

Dato : 25-09-02 17:09

Simon H. Pedersen wrote:

> Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Cybercity kan levere ADSL på delt kobber fra alle centraler.

Det er ikke alle centraler der endnu er klar til cybercity.
Checkede så sent som i mandags at Bjerringbro området ikke
er klar endnu.

EH.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 26-09-02 08:13

Eh-Fniller <en_skod@email.com> wrote in news:3D91DFAD.6060804@email.com:

> Det er ikke alle centraler der endnu er klar til cybercity.
> Checkede så sent som i mandags at Bjerringbro området ikke
> er klar endnu.

Du er sikker på Cybercity bare ikke leverer ADSL i området?

--
Mvh. Simon Pedersen