Billigt TV-kort
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-09-02 12:29

Jeg har fra tid til anden brug for at lave nogle video-klip fra et alm.
VHS-bånd.

Jeg har tidligere lånt et TV-kort af en kammerat og brugt Real Producer
Basic, der er gratis, til at producere RealVideo-filer. Det fungerer
faktisk ganske udmærket.

Nu kunne jeg godt tænke mig mit eget TV-kort, så jeg ikke skal rende min
kammerat på dørene konstant.

Jeg gider dog ikke bruge mange penge på det - og da kvaliteten af videoen
er relativt underordnet, da det max. skal bruges til nettet, har jeg ikke
de store krav.

Flg. er et must:

* Det skal kunne køre under Windows XP
* Det skal kunne køre under Windows 98 SE
* Prisen må ikke overstige 700 kr.

Flg. ville være rart at have med:

* USB i stedet for PCI (så kan jeg tage det med på job, når der er vigtige
fodboldkampe mv).
* Radio
* Fjernbetjening
* Software

Forslag til hvad jeg skal købe? Hvad skal jeg holde mig fra? Links til
tests?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 18-09-02 13:55

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> * Fjernbetjening
> * Software
>
> Forslag til hvad jeg skal købe? Hvad skal jeg holde mig fra? Links til

Terratecs Cinergy får ofte gode kommentarer med på vejen - den er i hvert
fald billig.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554577891

Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-02 14:03

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> * Prisen må ikke overstige 700 kr.
>
> Flg. ville være rart at have med:
>
> * USB i stedet for PCI (så kan jeg tage det med på job, når der er

http://www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort-show.asp

Det bliver svært at komme under 700,-

--
Bjarke Andersen

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-09-02 14:26

On Wed, 18 Sep 2002 13:03:24 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>http://www.edbpriser.dk/hardware/tv-kort-show.asp
>
>Det bliver svært at komme under 700,-

Der er da ellers 8 brugbare tilbud under 700 kr. på den side, du
henviser til. Alle har software, to af dem har radio, en har USB, tre
har fjernbetjening osv. Så tværtimod er 700 kroners grænsen intet
problem.
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-02 14:28

lcj@wanadoo.dk crashed Echelon writing

> [...]
> henviser til. Alle har software, to af dem har radio, en har USB, tre
> har fjernbetjening osv. Så tværtimod er 700 kroners grænsen intet

Influenzaen er begyndt at overtage mine postings, glemte at nedskrive
tanken om der var henvist til hvis det skulle være i USB format :)

--
Bjarke Andersen

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-09-02 14:35

On Wed, 18 Sep 2002 13:28:21 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Influenzaen er begyndt at overtage mine postings, glemte at nedskrive
>tanken om der var henvist til hvis det skulle være i USB format :)

okay - så er der kun en (men det er uden fjernbetjening, radio m.v.)

vh
Lars