Måske OT - hvad rettigheder har man ved kø~
Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 18-09-02 12:02

Hej med-rødder!

Jeg er i lidt af en klemme - jeg købte hos "firma" et netkort (internt
mini-PCI) til min bærbare PC. Fik at vide der var ca. 14 dages leveringstid.
3 dage efter fik jeg leveret pr. efterkrav en pakke - indeholdende et
forkert kort.

Jeg kontakter butikken, som undskylder og beder mig oprette en RMA på deres
dertil indrettede side. Som sagt så gjort - sender netkortet retur med Post
Danmark til gældende takst...

Jeg følger ivrigt RMA-sagen på firmaets hjemmeside, og konstaterer 1 måned
efter returneringen at de nu rykker leverandøren. Jeg skriver en mail for at
høre svaret - ingen svar. Tiden går, jeg ringer efter yderligere 3 uger, da
der ikke kommer svar på min mail. Jeg får at vide at kortet formentlig er
kommet med varerne samme dag...!

2 dage efter på RMA-siden står der "rykket leverandør for vare retur" jeg
synes den er lige grov nok og kontakter firmaet igen via mail. Denne gang
får jeg det svar at leverandøren svigter, så jeg får mine penge igen. OK -
selv om det er surt, for jeg kan ikke få det pågældende produkt andre steder
i dk.

2 dage senere igen får jeg refunderet netkortets pris. Jeg skriver til
firmaet vedr udgifter for efterkravsgebyr og porto, og får at vide at dette
ikke godtgøres ved retursager.

Nåh! Tænker jeg så. Kan det virkelig være rigtigt at jeg som kunde skal
betale omkring 100kr i porto og gebyrer for at finde ud af et firma ikke kan
levere den vare, de reklamerer med? Jeg kunne forstå hvis sagen var den at
jeg havde fortrudt købet eller noget, men her drejer det sig trods alt om en
ren fejl fra deres side. Jeg synes at vide at der et sted i købloven står at
såfremt det er sælgers fejl, skal køber holdes skadefri...!

Håber nogen ved bedre end mig...!

/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-02 15:05

News:dk.forbruger

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Danish Bacon

Dato : 18-09-02 20:24

Jeg er sikker på at du kender svaret Jesper........Så hvorfor ikke bare
svare ham istedet for at henvise til en anden gruppe. Det er da muligt at
det er off-topic men præcis i denne gruppe må man gå ud fra at mange har
købt over nettet og derved må nogen kende svaret manden eftersøger. Så
derfor kan jeg nu godt forstå han skriver det her.

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-09-02 21:01

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message
> Jeg er sikker på at du kender svaret Jesper........Så hvorfor ikke bare

Jeg kender ikke svaret, derfor henviser jeg til det sted hvor de med garanti
ved sådan noget...

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 18-09-02 21:21

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message
>
> Jeg kender ikke svaret, derfor henviser jeg til det sted hvor de med
garanti
> ved sådan noget...

Jamen jeg har smidt tråden over i dk.forbruger - undskyld ulejligheden...!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-02 07:14

> Jamen jeg har smidt tråden over i dk.forbruger - undskyld ulejligheden...!

Det vidste jeg også at du ville, når du fik en henvisning. Det er kun Danish
Bacon af os tre der skider på retningslinierne.

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-09-02 09:34

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er sikker på at du kender svaret Jesper........Så hvorfor ikke bare

Jeg har ikke skrevet noget indlæg.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-02 13:30

"Jesper Juul" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in message
> Jeg har ikke skrevet noget indlæg.

Nej, men det har jeg og det er det han hentyder til...

Fra : Jesper Juul

Dato : 19-09-02 14:29

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Juul" <nospam@linuxplanet.nu> wrote in message
>
> Nej, men det har jeg og det er det han hentyder til...

Ahhh, det var bare ikke nemt at se.

--
Mvh Jesper
Try something funny: