øjen laser
Fra : max

Dato : 18-09-02 08:52

Hvis de kan det de siger, hvorfor er der så stadig
folk der går rundt med briller.. ?

Hvis nogen har gode eller dårlige oplevelser med
dette indgreb, vil jeg gerne høre fra jer..

mvh max

Fra : Desilva

Dato : 18-09-02 12:10

> Hvis de kan det de siger, hvorfor er der så stadig
> folk der går rundt med briller.. ?

De kan, det de siger, men det er stadig en dyr omgang.
Det er desuden heller ikke alle der har lyst til at gennemgå behandlingen,
som faktisk ikke er såå sjov endda.
Jeg har selv fået lasik for lidt over et år siden. Mine øjne sved lidt de
første to døgn. Derefter skulle der ofte hældes øjndråber i dem i et par
måneder. Jeg havde imidlertid 6/6 på begge øjne allerede dagen efter
operationen, og har det satdig den dag i dag.
Jeg var tidligere lidt nærsynet og havde bygningsfejl. Begge dele er nu helt
rettet op på.

Hvis man ikke generes videre af briller eller kontaktlinser, så er det nok
lidt for dyrt at lade sig behandle med laser, men hvis man som jeg var træt
af at rende rundt og se verden gennem et par fedtede glasskiver, så er det
en rigtig god løsning.
Mine øjne dugger ikke.. de falder ikke af ved akrobatisk udfoldelse, og de
skal aldrig pudses.

Fra : max

Dato : 18-09-02 13:36

> [...]
> en rigtig god løsning.
> Mine øjne dugger ikke.. de falder ikke af ved akrobatisk udfoldelse, og de

Jeg ved ikke hvad 6/6 er, er det noget frækt..!?
Du lyder da glad for operationen, hvor fik du det gjort..?
mvh max

Fra : Desilva

Dato : 18-09-02 22:54

> Jeg ved ikke hvad 6/6 er, er det noget frækt..!?

6/6 er 1, og 1 alene kan vel ikke være frækt.. ehm...
6/6 betyder seks sjetedele syn.. altså 100%

> Du lyder da glad for operationen, hvor fik du det gjort..?

Er bestemt også glad. Hamlet i kbh. gjorde det. Kostede mig 28.000 den gang
uden tilskud fra sygsikringen Danmark som ellers hjælper til hvis man er
medlem. Har senere hørt væsentligt lavere priser.. kan dog ikke huske nogen
specifikke steder.

Fra : begga

Dato : 03-06-03 15:16

"max" skrev d. 18-09-02 08:52 dette indlæg :
> [...]
> folk der går rundt med briller.. ?
>
> Hvis nogen har gode eller dårlige oplevelser med
> dette indgreb, vil jeg gerne høre fra jer..

Jeg har kontaktlinser , da jeg er ret nærsynet. Så vidt jeg har kunnet
læse mig frem i avisartikler, hvor forskellige eksperter er blevet
udspurgt, er der en vis risiko forbundet med indgrebet. For nylig læste
jeg, at Birte Neumann (Lykkevej) har gennemgået en mislykket operation
og fået sit syn forværret. Det kunne være spændende med nogle flere
indlæg om det her
Med venlig hilsen Begga

http://www.kandu.dk/