Inkasso sag fra Tiscali
Fra : Jonas Pedersen

Dato : 18-09-02 08:41

Hej

Jeg poster nedenstående for en ven der har fået en inkasso sag på halsen.

--------------------

Herning, d.11.09.02

Ang.: Inkassosag ******-PRO

Efter aftale med Karoline, sender jeg hermed dokumentation til min
inkassosag hos Intrum Justitia.

Sagen drejer sig om en opkrævning på 5.989.52 kr. vedrørende betaling for en
ADSL forbindelse hos Tiscali A/S.

Jeg blev meget overrasket, da jeg d. 10.09.02 modtager en opkrævning og en
besked om, at jeg vil få besøg af en medarbejder fra Intrum Justitia d.
17.09.02.

Jeg er bekendt med, at Tiscali stadig mener jeg skylder dem penge, for et
produkt jeg aldrig har modtaget.

Tiscali mener, at jeg har haft en ADSL forbindelse siden efteråret 2000.

Det er korrekt, at jeg på daværende tidspunkt, bestilte en ADSL forbindelse
hos det daværende World Online.

Der aftales en dato for besøg af tekniker, denne dukkede aldrig op på min
bopæl på det aftalte tidspunkt. Allerede her, havde jeg grund til
utilfredshed, da jeg havde taget en dag fri fra arbejde og undervisning på
mit uddannelsessted.

Jeg kontakter Tiscali, og efter at have siddet i kø i en time, får jeg at
vide, at teknikeren har været ude på centralen, og har fundet ud af, at det
ikke kan lade sig gøre, at oprette en forbindelse til min daværende
lejlighed (Valdemarsvej xx x.xx, 7400 Herning), da kobberet der er trukket
til lejligheden ikke er i ordentlig kvalitet. Denne tekniker kontaktede
aldrig mig, men lader mig bare vente.

Jeg ringer som tidligere nævnt til en medarbejder hos Tiscali, og denne
lover, at slette mig fra systemet. Da han godt kan se, at det ikke bliver
aktuelt med forbindelsen.

En måned efter modtager jeg min første regning for ADSL. Jeg bliver meget
vred, og ringer endnu engang til Tiscali, Denne gang taler jeg først med en
mand fra supportlinien, forklarer ham min sag, hvorefter han sender mig
videre til regnskabsafdelingen. Her taler jeg med en medarbejder, der kigger
på min sag, og lover at jeg bliver slettet fra systemet.

En måned senere, modtager jeg igen en regning. Da jeg hver gang jeg har
ringet til Tiscali, har siddet i kø i mindst 30 minutter, beslutter jeg mig
denne gang for, at skrive en e-mail.

Der bliver skrevet mails 3 gange i alt, alle gange i forbindelse med
modtagne regninger.

Jeg modtager aldrig svar på nogen af disse. Disse mail haves ikke som kopi,
da min computer er formateret siden.

Regninger bliver ved med at komme, men i uregelmæssig strøm.

Tirsdag d. 10.09.02 modtager jeg som tidligere nævnt en opkrævning fra
Intrum Justitia.

Det skal nævnes, at jeg som sagt aldrig har modtaget noget produkt fra
Tiscali, hvilket de også må kunne se i form af logs osv. Det vil sige, der
er aldrig flyttet data fra den angivne adresse.

Desuden fraflytter jeg adressen d. 01.06.01, hvorefter jeg flytter til
adressen XX XX XX. Dette er et lille værelse uden telefonstik, der er ikke
trukket kabler til bygningen. Ergo kan det ikke lade sig gøre, at oprette en
ADSL forbindelse på stedet.

Efterfølgende flytter jeg igen d. 15.11.01 til en lejlighed i Hammerum. Ej
heller her bliver der oprettet en forbindelse.

Til trods for dette mener Tiscali stadig jeg skylder dem penge.

Penge for et produkt jeg aldrig har modtaget, da det ikke fysisk har kunnet
lade sig gøre.

Jeg håber I vil se på sagen med forståelse, da jeg på ingen måde ønsker at
betale for noget jeg ikke har modtaget.

Desuden er I velkomne til at kontakte mig, hvis der er yderlige spørgsmål.

Mvh.

Charlotte Pedersen

Jeg forventer at blive kontaktet af en Tiscali medarbejder pr. e-mail, så i
kan få et tlf. nummer og kontakte mig. Jeg har prøvet at komme i kontakt med
Tiscali, men det er så godt som umuligt da man skal vente i kø i urimelige
lange tider, og når man endelig kommer igennem, kommer man til at snakke med
en supporter, der ikke ved noget og virker fjendtlig. Derfor forventer jeg
også at komme i kontakt med en, der kan gøre noget i sagen og ikke bare en
der sender mig videre til inkasso firmaet.

Hvis dette ikke sker så vil forbrugerklagenævnet blive kontaktet, og så må
de se på sagen.

Kundenummer: 200100390915

Kontakt: prozac@sol.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-09-02 09:00

<Snip en gyser>

Endnu en god grund til at holde sig væk fra Tiscali.

--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Claus O

Dato : 18-09-02 09:05

"Jonas Pedersen" <jonas@chown.dk> wrote

> Sagen drejer sig om en opkrævning på 5.989.52 kr. vedrørende betaling for en
> ADSL forbindelse hos Tiscali A/S.

DE (Tisfirmaet)
BURDE FRADØMMES RETTEN TIL AT DRIVE
VIRKSOMHED I DANMARK.

Send sagen til ekstra bladet samt computerworld (cw.dk) onlineredaktionen@idg.dk
da de jo har bevist kunderne bliver behandlet som skidt igen og igen.

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 18-09-02 09:20

Jeg havde gerne postet det i en af Tiscalis interne grupper, men
dem har jeg desværre (eller heldigvis?) ikke adgang til.
Jeg kan kun håbe på at der er en Tiscali medarbejder der læser
med her, og tager sagen op og kontakter vedkommende.

//Jonas

Fra : Sune

Dato : 18-09-02 09:22

<klip>

> inkassosag hos Intrum Justitia.

Du er ikke den eneste

Tiscali er og bliver et amatørforetagende både på den tekniske og den
administrative side.

sh

Fra : Keld Gydum

Dato : 18-09-02 09:42

Hej sh ...

Intrum Justitia påstår at jeg skal meddele Tiscali at jeg flytter
trods det at mit Abonnement er opsagt 8 Måneder tidligere ...

Og jeg har Meldt almindelig flytning ved Postvæsenet og jo
naturligvis også Kommunen ... med virkning fra 1-8-2001 trods
det modtager jeg ingen post fra Tiscali hverken den faktura de
sender 26-09-2001 eller to Rykker de påstår jeg skulle have
modtaget først på året i Januar og Februar - 2002 ...

Jeg vil naturligvis betale min efterregning hvis jeg havde fået
den - men jeg vil ikke sendes til Inkasso på samme da jeg
aldrig har set den før Intrum Justitia kontakter mig ..

Og stadigvæk vil Bogholderiet ved Tiscali ikke tale med mig.

De taler IKKE direkte med deres kunder ... var den besked jeg
har fået 3-4 gange ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 09:44

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Intrum Justitia påstår at jeg skal meddele Tiscali at jeg flytter
> trods det at mit Abonnement er opsagt 8 Måneder tidligere ...

De kan ikke forvente at du meddeler flytning til et firma, som du ikke
kan formodes at vide, at du har et udestående med.

> Og stadigvæk vil Bogholderiet ved Tiscali ikke tale med mig.

Det har de vel en kundeservice-afdeling til.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Sune

Dato : 18-09-02 09:48

> "Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> De kan ikke forvente at du meddeler flytning til et firma, som du ikke
> kan formodes at vide, at du har et udestående med.

> Det har de vel en kundeservice-afdeling til.

Kundeservice ? dem har jeg snakket med - de kan kun svine dig til.

sh

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 09:56

"Sune" <hodal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kundeservice ? dem har jeg snakket med - de kan kun svine dig til.

Well, så må du bede om at tale om en vagthavende eller lign. og lade
vedkommende eskalere sagen.
Det giver ingen mening at forsøge at "skyde sig ind" på afdelinger, der
ikke er beregnet på at håndtere kundehenvendelser.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Sune

Dato : 18-09-02 10:11

[klip]
> Well, så må du bede om at tale om en vagthavende eller lign. og lade
> vedkommende eskalere sagen.

Ja, hvis de altså bare ville lade dig slippe igennem. Og det vil de ikke,
gentagne opringninger - lange ventetider (meget lange) - forbindelsen
afbrudt - breve der bliver væk - Nej, helt ærligt, livet er for kort til
Tiscali.

sh

Fra : Paw P Larsen

Dato : 18-09-02 21:53

Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Sune" <hodal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Well, så må du bede om at tale om en vagthavende eller lign. og lade
> vedkommende eskalere sagen.

"Han sidder i møde"... og det gør han sjovt nok al den
tid han arbejder.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://plawer.dk/
Først fik jeg Tiscali. Nu vil jeg have Internet!

Scribbles about Cisco 677 security http://plawer.dk/scribbles/

Fra : Keld Gydum

Dato : 18-09-02 09:59

Hej Martin Højriis Kristensen du skriver bla:

> Det har de vel en kundeservice-afdeling til.

Her vil jeg holde lidt med "sh" i hans svar til dig
og samtidig tilføje at Kundeservice ved samme Tiscali
jo ikke kan se Breve og Fax der er sendt til Firmaet.

Da jeg i sin tid ville opsige mit Abonnement påstod
Tiscali/ WorldOnline at et brev sendt til dem ikke
var nået frem - og at man ikke ville acceptere en Fax
sendt fra min Computer idet den ikke var underskrevet
i hånden - jo De er ganske gode ...

Det endte med en tilbagedateret opsigelse i et rekommanderet
brev - og så blev der ro.-

Men hvor længe var Adam i Paris ...

Nej - det er det "sh" skriver - de har ingen Kundeservice ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 10:03

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Nej - det er det "sh" skriver - de har ingen Kundeservice ...

Well, det må du jo så leve med, evt tage konsekvense af.
Hvis firmaet ikke har opsat andre kommunikationsveje er der jo ikke
noget at gøre ved det.
Du kan heller ikke ringe til driften i TDC Internet, bare fordi
Kundeservice ikke kan give dig de specifikke tekniske oplysninger som du
er nysgerrig efter.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 18:14

On Wed, 18 Sep 2002 11:03:20 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du kan heller ikke ringe til driften i TDC Internet,

Men derimod er kundeservicen villig til at tage imod besked til
driftovervågningen, omend jeg syntes at der gik urimeligt mange timer
inden de fik taget sig sammen til at reboote servicen, så mange at jeg
har en ide om at der blev taget imod besked, og så blev den
fjernakiveret af modtageren:´-(

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 10:04

On Wed, 18 Sep 2002 10:43:57 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det har de vel en kundeservice-afdeling til.

Nu forudsætter du at den afdeling har kompetence og adgang til at
håndtere henvendelser desangående.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 10:06

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> Nu forudsætter du at den afdeling har kompetence og adgang til at
> håndtere henvendelser desangående.

Hvis det er eneste indgang til firmaet (og det lader det jo til) så bør
de ihvertfald have det.
Jeg synes bare ikke det giver nogen mening at forsøge at ramme en anden
afdeling udefra, når man ikke ved noget om de interne procedurer.
Hvis ikke de indgange firmaet har lavet kan hjælpe med problemet (ej
heller ved trussel om sagsanlæg mm) så er der jo ikke noget at gøre.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 10:17

On Wed, 18 Sep 2002 11:05:32 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvis ikke de indgange firmaet har lavet kan hjælpe med problemet (ej
>heller ved trussel om sagsanlæg mm) så er der jo ikke noget at gøre.

Så må man blot give op?

Det er vel netop henvendelser, der informerer firmaet om at der
eksisterer et problem i deres forretningsgang.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 10:23

> Så må man blot give op?

Hvis firmaet ikke vil eskalere sagen eller håndtere den ved indgangen,
hvad er der så af andre muligheder?

> Det er vel netop henvendelser, der informerer firmaet om at der
> eksisterer et problem i deres forretningsgang.

Ja, men disse henvendelser bør komme fra de definerede indgange. Ikke
fra kunder der skyder i blinde.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 10:42

On Wed, 18 Sep 2002 11:23:16 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja, men disse henvendelser bør komme fra de definerede indgange. Ikke
>fra kunder der skyder i blinde.

Catch-22. Hvis henvendelser i første omgang er en blindgyde ("Vi har
ikke adgang til at se dine breve, og vi har ikke de nødvendige
værktøjer til at gøre vores arbejde, og du må ikke få lov til at
snakke med nogen"), så tyder alt netop på at man bør søge en
alternativ vej. Ikke nødvendigvis med sin oprindelige henvendelse, men
med fremlæggelse af problemstillingen angående kommunikationen.

Én ting er i hvert fald fjollet, og det er at konkludere, at man nok
hellere må betale alle de penge, man ikke skylder, fordi en person med
en telefon ikke er i stand til at gøre noget.

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 11:24

> Én ting er i hvert fald fjollet, og det er at konkludere, at man nok
> hellere må betale alle de penge, man ikke skylder, fordi en person med
> en telefon ikke er i stand til at gøre noget.

Det mener jeg jo heller ikke man skal.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 11:38

On Wed, 18 Sep 2002 12:24:12 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Det mener jeg jo heller ikke man skal.

På den anden side giver en henvendelse til direktøren nok heller ikke
noget resultat i disse dage.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 18:36

On Wed, 18 Sep 2002 12:38:00 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>På den anden side giver en henvendelse til direktøren nok heller ikke
>noget resultat i disse dage.

Og jeg vil netop mene at direktøren er den man skal have fat i, når
den eneste afdeling man kan komme til at snarke med ikke kan/vil/må
behandle sagen. Hvis ikke man kan komme i dialog med direktøren kan
man så gå to veje, offentliggøre sit problem i pressen, eller på
nettet, som f.eks. her, alså råbe ulven kommer pas på.
Eller man kan gå til direktørens overordnede dvs. i et A/S til
direktionen eller bestyrelsen, nytter det heller ikke noget, så opsøg
en aktionær, gerne en mariotets, men en miniotets kan også bruges,
omend der er stor forskæld på hvad de kan gøre.[1]
Er det et børsnoteret selskab, så kunne man jo købe en enkelt aktie,
så man får adgang til generalforsamlingen og så framlægge problemmet
med at kunderne ikke kan komme til at tale med nogen der kan/må/vil
behandle problemmet.

[1] Maiotets aktionæren har typisk støre kontakt til den daglige
ledelse, hvor miniotets aktionæren typisk ikke kan gøre andet end at
tage ordet på generalforsamlingen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 22:24

On Wed, 18 Sep 2002 19:36:10 +0200, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Og jeg vil netop mene at direktøren er den man skal have fat i, når
>den eneste afdeling man kan komme til at snarke med ikke kan/vil/må
>behandle sagen.

Snakker du hollandsk?

--
- Peter Brodersen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-02 22:44

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> Snakker du hollandsk?
Direktører snakker da kun engelsk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-09-02 00:30

On Wed, 18 Sep 2002 23:23:44 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Snakker du hollandsk?

Nej, men indtil i går talte han dansk, og det gør han sikkert inden
længe igen. Lad os håbe at den næste ikke er virkelighedsfjern,,,

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-09-02 11:26

In article <am9d2h$ls6$1@sunsite.dk>, Sune wrote:

> Tiscali er og bliver et amatørforetagende både på den tekniske og den
> administrative side.

Min Tiscali ADSL-linie virker ellers fint, jeg tror ikke jeg har oplevet
problemer med den i det sidste 1½ år overhovedet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | La-dee-dee, la-dee-dah.

Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 18-09-02 11:31

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Min Tiscali ADSL-linie virker ellers fint, jeg tror ikke jeg har oplevet
> problemer med den i det sidste 1½ år overhovedet.

Yup, du er heldig :). Du har aldrig haft behov for at kontakte dem så ...
Og ikke oplevet deres defekte interne kommunikations problemer.

/Charlotte Feilberg

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-09-02 11:49

On Wed, 18 Sep 2002 12:31:21 +0200, "Charlotte Feilberg"
<prozac@sol.dk> wrote:

>Yup, du er heldig :). Du har aldrig haft behov for at kontakte dem så ...
>Og ikke oplevet deres defekte interne kommunikations problemer.

Jeg tror mere at Andreas pointerede at påstanden at de skulle være
elendige på den tekniske side ikke har hold i virkeligheden. At dømme
på indlæg i denne gruppe, .xdsl samt interne worldonline.dk.*-grupper,
så er det informationsniveauet og regnskabsafdelingen, der sejler,
mens der ikke er det store at kritiskere teknikken for.

--
- Peter Brodersen
Disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 18-09-02 11:58

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> [...]
> så er det informationsniveauet og regnskabsafdelingen, der sejler,
> mens der ikke er det store at kritiskere teknikken for.

Netop, og derfor misunder jeg ham, at han fik hans produkt. Jeg har intet at
udsætte på det tekniske, da jeg aldrig har afprøvet dette, men deres
kommunikation fungerer bare ikke.

/Charlotte

Fra : Sune

Dato : 18-09-02 13:34

> [...]
> så er det informationsniveauet og regnskabsafdelingen, der sejler,
> mens der ikke er det store at kritiskere teknikken for.

Teknikken har nu heller aldrig imponeret mig.
Mit eget domain blev totalt bombet i foråret, ingen adgang til hverken
websider eller email.

sh

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-09-02 15:24

In article <am9rrq$j0s$1@sunsite.dk>, Sune wrote:

> Teknikken har nu heller aldrig imponeret mig.
> Mit eget domain blev totalt bombet i foråret, ingen adgang til hverken
> websider eller email.

Jeg kommenterede blot deres ADSL-produkt, jeg har intet at sige om deres
"UNIT" system, det eneste jeg har hos Tiscali er ren access.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Is that really YOU that is reading this?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-09-02 14:01

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Min Tiscali ADSL-linie virker ellers fint, jeg tror ikke jeg har
> oplevet problemer med den i det sidste 1½ år overhovedet.

Jeg kunne nemt slå dig, hvis ikke lige et lyn i slutningen af maj slog
min routers WAN-side ihjel. (Men sært nok bebrejder jeg ikke Tiscali
dette...)

Generelt bliver det meget svært at finde mere end en meget lille
minoritet af brugere, der er utilfredse med Tiscalis tekniske side
(i.e. opkobling i sig selv). Og fra disse få skal så fratrækkes dem,
der selv er skyld i problemerne.

At dele af den (HK-)adminitrative side tilsyneladende ikke ligefrem er
perfekt er så en anden sag.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus O

Dato : 18-09-02 14:08

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote

> Generelt bliver det meget svært at finde mere end en meget lille
> minoritet af brugere, der er utilfredse med Tiscalis tekniske side
> (i.e. opkobling i sig selv). Og fra disse få skal så fratrækkes dem,

Du må da vist være *meget* ny........
Det er da vist gået helt galt i år for Tisfirmaet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-09-02 14:31

Hej Claus O, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Du må da vist være *meget* ny........

Næh.

> Det er da vist gået helt galt i år for Tisfirmaet.

Deres opkobling er ikke berørt af NytSystem.

Og eneste forskel helt siden Tiscali købte WOL (for at gå længere
tilbage) har mig bekendt været, at de anvender Tiscalilinjer til det
store udland. Men det har herfra kun været et plus.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Keld Gydum

Dato : 18-09-02 09:32

Hej Charlotte & Jonas ....

Jeg slodser med det samme firma de har sendt mig til Inkasso
på en Faktura jeg aldrig har set - ... beløb: 464,81 Kr.

Jeg opsagde mit Abonnement pr. 1-1-2001 fik min regning i Maj
samme år og betalte det jeg mente jeg var dem skyldig.

Denne regning havde jeg rykket for siden 1. November 2000 -
over ½ år måtte jeg vente på en regning.-

Da jeg flytter Adresse pr. 1-8-2001 har jeg ikke modtaget
post fra Tiscali / WorldOnline siden ...

Før jeg modtager et Inkasso beløb på det dobbelte af den
Faktura de mener at have sendt mig 26-09-2001.

Man truer mig nu med Retslig Inkasso - og jeg har ikke
haft andet ind vrøvl med Tiscali / WorldOnline - og end
ikke deres Bogholderi vil tale med mig ...

Glem du blot at du høre fra Dem Charlotte - det er et kineser
firma ... og ved Intrum Justitia Inkasso er de unge "piger" både
frække og uvenlige ...

AK - AK ... jeg venter nu på det næste Brev ...

Med venlig Hilsen
Keld Gydum
--
TDC ADSL Kunde siden 15 Januar 2001 ....

Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 18-09-02 09:33

Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra andre der har haft tilsvarende
problemer, hvorefter vi kunne samle sagerne sammen og måske få en fra
advokathjælpen til at kigge på det, samt klage til forbrugerstyrelsen
og/eller smide sagen i computerworld eller noget.

/Charlotte F. Pedersen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-02 10:29

> [...]
> advokathjælpen til at kigge på det, samt klage til forbrugerstyrelsen
> og/eller smide sagen i computerworld eller noget.
Du skal nok indsnævre præcis hvilke problemer du vil have respons på,
ellers bliver denne tråd meget lang.

vh Flemming Rubini

Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 18-09-02 11:03

"Flemming Rubini" <rubini@image.dk> wrote in message
> Du skal nok indsnævre præcis hvilke problemer du vil have respons på,
> ellers bliver denne tråd meget lang.

Hvis du læser den første post på denne tråd, vil du kunne se hvad mit
problem har været.
Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra (forhenværende)kunder hos Tiscali, som
har oplevet den frustration, der er forbundet med kommunikationen hos
Tiscali, og den chikane det er, at modtage den ene opkrævning efter den
anden, dels fra Tiscali selv, dels fra Deres inkassofirma.
For det er jo åbenbart tydeligt, at jeg ikke er den eneste, der har været
udsat for problemet.

Det skal dog siges, at jeg imellemtiden har foretaget et opkaldt til
Tiscali, hvor jeg ikke lod mig stille om, således at jeg endte i
receptionen. Jeg var heldig, at komme til at tale med en dame, der havde
lidt forståelse for min sag (Jeg nævnte aldrig ordet incasso), hvorefter hun
omstillede mig til en Søren Nielsen.
Pludselig var der en helt anden forståelse for min sag, i det denne person
kunne forstå ord som router og adsl :P
Han fortalte, at Tiscali logger alt trafik på en given forbindelse, og
derfor var det intet problem, at finde ud af, at jeg aldrig havde fået
produktet. Han sagde tilmed, at jeg ville få en undskyldning fra Tiscali.

Lidt ironisk ikke, for det kommer åbenbart lidt an på, hvor heldig man er,
mht. hvem man kommer itl at tale med.
Nu glæder jeg mig bare til at se, om sagen kommer til at forløbe som ønsket.
Jeg har dog ingen forventning endnu...

/Charlotte Feilberg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-09-02 12:41

> [...]

> Tiscali, og den chikane det er, at modtage den ene opkrævning efter den
> anden, dels fra Tiscali selv, dels fra Deres inkassofirma.
Jeg har prøvet at få nedlagt en adsl-forbindelse, abb. var simpelthen
overdraget til en anden. Det tog næsten et halvt år før den var oppe
igen.

Jeg har fået nedlagt en emailadresse (rasmussen@image.dk), og fået en
anden delvist op igen (rubini@image.dk), det er en måned siden.
rasmussen@image.dk fungerer stadigvæk ikke.

Min mailbox til mit domæne har ikke fungeret i en trillion år, osv.

Jeg oplever det som administrativt forårsaget bøvl. Jeg oplever at
Tiscali tager uacceptable chancer på kundernes bekostning, når de laver
ændringer i teknik og administration.
Tiscali håndterer desuden dårligt ændringer i abb. og konti, og laver
nogen gange helt uforudsigelige skader. Alle deres ændringer har også
medført mange mandetimer til ændring af mange af mine kunders
opsætninger.
Jeg har desuden oplevet flere gange teknikere sige: "det kan ikke lade
sig gøre, din konto er ikke opsagt/overdraget/nedlagt etc." hvorefter de
har måtte replicere, det var pokkers, det er faktisk sket, det som ikke
kunne ske.

Men igen, jeg alene kan jo have været særdeles uheldig.

vh Flemming Rubini

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 23:36

> Du skal nok indsnævre præcis hvilke problemer du vil have respons på,
> ellers bliver denne tråd meget lang.

Ja ser du :)

Det var den skam dømt til anyway med 'det firma' !

/Jan
--

"Everything You Know Is Wrong !"
"This sense appears to be widespread among mundane teenagers"

Fra : JH

Dato : 18-09-02 11:08

Poster *bevidst* i toppen.

Prøv også at sende denne post til gruppen
dk.videnskab.jura

De kan hjælpe dig med de juridiske aspekter af sagen.

JH

Fra : rea721

Dato : 18-09-02 16:03

JH wrote:

> Poster *bevidst* i toppen.

Meget dårlig undskyldning for ikke at fjerne det oprindelige indlæg.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : JH

Dato : 18-09-02 16:23

rea721 wrote:

> Meget dårlig undskyldning for ikke at fjerne det oprindelige indlæg.

Jeg ville jo netop *ikke* fjerne det!

JH

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 18:51

On Wed, 18 Sep 2002 17:22:37 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Jeg ville jo netop *ikke* fjerne det!

Hvilket er totalt tåbeligt.

Fra : rea721

Dato : 18-09-02 20:00

JH wrote:

> Jeg ville jo netop *ikke* fjerne det!

Nej og det er irriterende....at du gør det med vilje... og _tror_ vi andre
bliver såååå glade _fordi_ du skrev at det var med vilje.

FUT dk.admin.netikette / fordi det ikke høre hjemme her i gruppen.

Fra : Per.K

Dato : 18-09-02 13:59

"Jonas Pedersen" <jonas@chown.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg poster nedenstående for en ven der har fået en inkasso sag på halsen.

> [...]

Lige klippet noget horribelt væk her.

Ved du hvad du skal gøre nu ?
Du tager nu alle breve med ned til Kriminal Politiets Bedrageri Afd.
og anmelder Tiscali for bedrageri.
For snakke med Tiscali selv har du fundet ud af at dette intet nytter, måske
vil
de istedet for snakke med 2 kriminal betjente istedet for og lige pludselig
finde ud af:
Hovsa det er da også rigtigt, stupid os.
For de ved godt at de kan få frataget retten til at drive forretning i
Danmark
hvis du vinder sagen.

Venligst Per

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 18-09-02 14:06

>For de ved godt at de kan få frataget retten til at drive forretning i
>Danmark
>hvis du vinder sagen.

Naa, det er vel lige voldsomt igen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 15:16

Per.K skrev:

>Du tager nu alle breve med ned til Kriminal Politiets Bedrageri Afd.
>og anmelder Tiscali for bedrageri.

Det ville være ufatteligt dumt. Det er strafbart at indgive falsk
anmeldelse.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 15:23

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville være ufatteligt dumt. Det er strafbart at indgive falsk
> anmeldelse.

Gentagen opkrævning af beløb som forbrugeren har dokumenteret er
uberettiget grænser til bedrageri.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 15:34

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Gentagen opkrævning af beløb som forbrugeren har dokumenteret er
>uberettiget grænser til bedrageri.

Nej. Så ved du ikke hvad bedrageri betyder *juridisk*, og det er
den betydning der vil blive dømt efter. Læs evt. her:

   http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#4.4

--
Bertel

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 18-09-02 17:34

Det er da bedrageri at fuske på den måde, hvad vil du ellers kalde det?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 17:56

Thomas Jørgensen skrev:

>Det er da bedrageri at fuske på den måde

Jeg skrev et link til den præcise forklaring på "bedrageri", men
det gad du måske ikke læse?

>hvad vil du ellers kalde det?

En fejl, rod i regnskabet, en misforståelse, manglende
kommunikation, inkompetence, for dårligt ...

Sig til hvis du vil have flere.

Bedrageri forudsætter *forsæt* - altså at man sætter sig ned og
beslutter sig til at tage røven på nogen. Det er ikke tilfældet
her.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 18:02

> Bedrageri forudsætter *forsæt* - altså at man sætter sig ned og
> beslutter sig til at tage røven på nogen. Det er ikke tilfældet
> her.

Nu blev der for det første (af mig) skrevet "grænser til" og for det
andet så kan "offeret" jo ikke endegyldigt vide om der er forsæt,
hvorfor falsk anmeldelse næppe kan komme på tale.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 18:10

> [...]

>andet så kan "offeret" jo ikke endegyldigt vide om der er forsæt,
>hvorfor falsk anmeldelse næppe kan komme på tale.

Ikke? Du påstår at man bare kan anmelde på en vag formodning og
så dække sig ind under at man troede det?

Den går ikke, Granberg.

Og tanken om at der skulle side nogle folk hos Tiscali og
planlægge på samme måde som de gør hos TBS-svindlerne er ganske
simpelt absurd.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 19:00

> Ikke? Du påstår at man bare kan anmelde på en vag formodning og
> så dække sig ind under at man troede det?

Der er ikke noget i vejen for at forelægge det for politiet. Falsk
anmeldelse kræver at man *ved* at anmeldelsen er falsk

> Og tanken om at der skulle side nogle folk hos Tiscali og
> planlægge på samme måde som de gør hos TBS-svindlerne er ganske
> simpelt absurd.

Fuldstændig.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 19:02

On Wed, 18 Sep 2002 19:02:20 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Nu blev der for det første (af mig) skrevet "grænser til" og for det
>andet så kan "offeret" jo ikke endegyldigt vide om der er forsæt,

Det er "offeret" der skal bevise at der er tale om forsæt.
F.eks. en taxi chauffør der køre en tur med en kunde der ikke kan
betale, der er det chaufføren der skal sansynliggøre overfor politiet
at der er tale om forsæt, før de vil tage imod en anmeldelse.

>hvorfor falsk anmeldelse næppe kan komme på tale.

Nej, det kan være uberegtiget anmeldelse, men alene det at
offeret/anmelleren ikke har forsæt til at lave en falsk anmeldelse gør
at den alene kan være uberegtiget.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 17:52

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Nej.

Du mener ikke at det falder ind under "bestyrke eller udnytte en
vildfarelse" at forsøge gentagne gange at opkræve penge firmaet ikke har
krav på?

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 18:14

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Du mener ikke at det falder ind under "bestyrke eller udnytte en
>vildfarelse" at forsøge gentagne gange at opkræve penge firmaet ikke har
>krav på?

Du fredrager én betingelse? Husk at de *alle* skal være opfyldt,
og at der ved dem *alle* skal være forsæt.

Jeg kan godt gå med til at Tiscali bestyrker en evt. vildfarelse
hos kunden. Jeg kan ikke gå med til "udnytte" når der ikke er
forsæt.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 19:33

On Wed, 18 Sep 2002 19:13:57 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>eg kan ikke gå med til "udnytte" når der ikke er
>forsæt.

De kan ganske simpelt ikke være uvidene om at der er mange tilfælde
hvor de sender uberegtigede regninger ud, derfor kunne det være
intersant at høre fra en jurist om hvor meget der skal til før man må
sige at der er en vis form for forsæt, og i hvilket omfagn der kan
være tale om kriminaliserende "laden stå til"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 19:08

On Wed, 18 Sep 2002 18:52:01 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Du mener ikke at det falder ind under "bestyrke eller udnytte en
>vildfarelse" at forsøge gentagne gange at opkræve penge firmaet ikke har
>krav på?

Det er thivertifald ikke til Tiscali's fordel med de mange sager.
Det kunne virkelig være intersant at se hvad der vil ske, hvis en
gruppe af Tiscali kunder (og dem der som i denne tråd, dem der ikke
har kunnet bliver Tiscali kunde) fandt sammen, og indgav en fælles
politianmeldelse. Selvom det måske kan være svært at framføre at det
er tale om bedrageri, så må der findes en anden § der kan bruges mod
Tiscali, det er jo mange tilfælde, så bevist eller ikke bevist,
uvidene om det kan de thivertifald ikke være,,,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 19:28

Ivar Madsen skrev:

>er tale om bedrageri, så må der findes en anden § der kan bruges mod
>Tiscali

Er det ikke den hvor der står noget med "dummere end politiet
tillader"?

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-09-02 17:31

> [...]

>Du mener ikke at det falder ind under "bestyrke eller udnytte en
>vildfarelse" at forsøge gentagne gange at opkræve penge firmaet ikke har

Tankerne bag den paragraf er svjv, at _offeret_ ligger under for
vildfarelsen...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-09-02 08:39

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tankerne bag den paragraf er svjv, at _offeret_ ligger under for
> vildfarelsen...

Ja naturligvis. De ofre vi hører om her ligger ikke under for
vildfarelsen, men hvis det var et krav at man skulle ligge under for
vildfarelse for at kunne anmelde bedrageriet, så ville man jo ikke kunne
anmelde forøg på bedrageri.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-09-02 15:47

> [...]

>vildfarelsen, men hvis det var et krav at man skulle ligge under for
>vildfarelse for at kunne anmelde bedrageriet, så ville man jo ikke kunne

Min pointe var, at _Tiscali_ ligger under for en vildfarelse.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-09-02 08:45

On Thu, 19 Sep 2002 18:31:22 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Tankerne bag den paragraf er svjv, at _offeret_ ligger under for
>vildfarelsen...

Hvis man nu ser bort fra paragrafferne, kunne man godt tænke sig at
det kunne være strafbart at fortsætte indkrævning af beløb, hvis man
samtidig ved, at man overhovedet ikke har orden i sagerne.
--
Svend Olaf

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-09-02 08:55

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu ser bort fra paragrafferne

Hvorfor i alverden skulle man det?
Der er ingen tvivl om at Tiscali ikke kan dømmes efter
bedrageriparagraffen. Det vi primært diskuterer (i denne deltråd) er om
det ville være strafbart at anmelde dem for det.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-09-02 09:01

On Fri, 20 Sep 2002 09:55:22 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>bedrageriparagraffen. Det vi primært diskuterer (i denne deltråd) er om
>det ville være strafbart at anmelde dem for det.

er det ikke en diskussion som burde foregå i en anden gruppe?

fut: dk.videnskab.jura
--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-09-02 09:22

On Fri, 20 Sep 2002 10:00:47 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>er det ikke en diskussion som burde foregå i en anden gruppe?

Nej.

>fut: dk.videnskab.jura

Og hvad tror du så er værst? At blive overfaldet af gutterne i
dk.videnskab.jura fordi man diskuterer retsfølelse i en juragruppe,
eller at blive overfaldet her fordi man diskuterer en udbyders
handlinger?
--
Svend Olaf

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 20-09-02 09:25

On Fri, 20 Sep 2002 08:22:15 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

> [...]
>dk.videnskab.jura fordi man diskuterer retsfølelse i en juragruppe,
>eller at blive overfaldet her fordi man diskuterer en udbyders

kan i så ikke bare bruge dk.edb.internet.udbydere.webhotel eller
dk.edb.sikkerhed... de har alligevel udviklet sig til skraldespande.

Hvis I er rigtigt kække/modige hopper i over i
dk.edb.programmering.perl

:)

uhh... 2 smilere... undskyld.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-09-02 09:39

On Fri, 20 Sep 2002 10:24:55 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>kan i så ikke bare bruge dk.edb.internet.udbydere.webhotel eller
>dk.edb.sikkerhed... de har alligevel udviklet sig til skraldespande.

Der kommer nok ikke så meget mere.

>:)

Jeg plejer at stryge dem, når jeg citerer dig.
--
Svend Olaf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-02 10:52

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>Hvis man nu ser bort fra paragrafferne, kunne man godt tænke sig at
>det kunne være strafbart at fortsætte indkrævning af beløb, hvis man
>samtidig ved, at man overhovedet ikke har orden i sagerne.

Uha, så går jeg fallit!

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 18:55

On Wed, 18 Sep 2002 16:15:32 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Det ville være ufatteligt dumt. Det er strafbart at indgive falsk
>anmeldelse.

Det kan de under ingen omstændigheder være falsk anmeldelse, det kan
være at der ikke er hold i anmeldelsen, men medbringende alt ens
dokomentation, kan der ikke blive tale om falsk anmeldelse.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 19:30

Ivar Madsen skrev:

>Det kan de under ingen omstændigheder være falsk anmeldelse, det kan
>være at der ikke er hold i anmeldelsen, men medbringende alt ens
>dokomentation, kan der ikke blive tale om falsk anmeldelse.

Nej, det kan jeg godt se. Men jeg mener ikke at der er basis for
at indgive en anmeldelse. Ret beset behøver man bare én gang (to
for en sikkerheds skyld) forklare Tiscali i et brev at de tager
fejl (kopi og kvittering for afsendelsen) og derefter afvente at
man bliver inviteret på gratis underholdning i en retssal.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-09-02 19:39

> Men jeg mener ikke at der er basis for
> at indgive en anmeldelse.

Det mener jeg heller ikke.

> [...]
> fejl (kopi og kvittering for afsendelsen) og derefter afvente at
> man bliver inviteret på gratis underholdning i en retssal.

Ja. Især når de indgange firmaet stiller til rådighed ikke vil behandle
sagen.
En skam unødig trætte ikke kan give erstatning

OPDATERET Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 18-09-02 20:49

On Wed, 18 Sep 2002 20:38:50 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Ja. Især når de indgange firmaet stiller til rådighed ikke vil behandle
>sagen.

Det bliver forøvrigt sjovt med min sag i de nærmeste dage. Jeg har
lige opdaget at selv samme firma har glemt at sende regninger til mig,
og har nu kontaktet dem skriftligt.
Så må vi se om de heller ikke kan finde ud af det, når det er den
omvendte situation (at de IKKE sender regninger, når de burde).

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-09-02 20:53

On Wed, 18 Sep 2002 21:49:23 +0200, Mikael Ejberg Pedersen
<mikael@ejberg.dk> wrote:

>Så må vi se om de heller ikke kan finde ud af det, når det er den
>omvendte situation (at de IKKE sender regninger, når de burde).

Jeg var engang kunde hos WOL, og betalte over BetalingsService, det
skete så at de glemte at sende en regning ud, ligesom så mange andre
fik jeg et brev fra deres incassofirma, det gav megen røre, men de har
tilsyndeladende ikke lært noget af det,,,

Fra : Lars Fischer

Dato : 18-09-02 20:43

Ivar Madsen <news-23-08-02@milli.dk>

> Det kan de under ingen omstændigheder være falsk anmeldelse,

Enig. Anmeldelsen bliver bare afvist, det er alt.

/Lars

Fra : Lars Fischer

Dato : 18-09-02 20:42

"Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk>

> Ved du hvad du skal gøre nu ?
> Du tager nu alle breve med ned til Kriminal Politiets Bedrageri
> Afd. og anmelder Tiscali for bedrageri.

Sludder og vrøvle. Han skal bare imødese opkald eller besøg fra
inkassofirmaet med sindsro. Sig "jeg skylder ikke Tiscali noget".
Det er alt. De eneste de kan gøre ved det er et slæbe ham i
fogedretten.

Skulle det komme så langt, at sagen kommer for fogedretten, så er det
bare at medbringe en beskivelse af sagsforløbet og hvad man har af
dokumentation. De viser man til en dommer. Så fortæller han Tiscali
at de kan hoppe i havnen. Game over.

Det kan være klogt undervejs at sende et (papir)brev til både Tiscali
og deres incassofirma og forklare (endnu engang) at det hele er en
misforståelse. Det brev skal man gemme en kopi af, så man har den at
fremlægge for dommeren.

Der er ingen grund til at gå i panik - inkassofirmaer funktion er jo
blot at skræmme folk til at betale. Det er heller ikke klogt at
foretage tåbelige modtræk. Kommer sagen engang for en dommer er det
afgjort bedst, at idiotien er helt på Tiscalis side.

/Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 20-09-02 16:25

> [...]
> og deres incassofirma og forklare (endnu engang) at det hele er en
> misforståelse. Det brev skal man gemme en kopi af, så man har den at

Den bedste ide jeg længe ide har hørt. Send evt brevet anefalet, så kan du
bevis at tiscali har taget imod brevet.

Fra : Jan

Dato : 20-09-02 23:45

<snip>

Jeg er nu alligevel glad for at det firma jeg arbejder ved ikke har de
problemer.

Godt nok kan vi lave fejl, ja. Men det der er jo horribelt !!

/Jan

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 27-09-02 22:20

Konklutionen må være, at Tiscali skal kontaktes anbefalet og med
snegleposten, så man har en kvitering.
Her ud over, så skal man holde sig langt væk fra sådanne amatørfirmaer.
Har du nogen kvitering for at det ikke kunne lade sig gøre at få en
forbindelse p.g.a. for lidt kobber, så skal du bare lade sagen rulle. For så
er det Tiscali's problem, at bevise at de har oprettet en forbindelse.
Hvis det kan trøste dig, så er du ikke den eneste der skal røvrendes af
Tisse-cali.
Jeg har selv haft et problem med Telia, de er ikke et hak bedre.
Jeg bruger idag, TDC - de er ikke billigere men de har dog lidt mere respekt
for deres kunder trods alt.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 28-09-02 08:27

On Fri, 27 Sep 2002 23:19:39 +0200, "Søren L. Petersen"
<severino@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis det kan trøste dig, så er du ikke den eneste der skal røvrendes af
>Tisse-cali.

Det kan være udmærket med erfaringer om udbydere, men ved enhver
beretning der indeholder sådant, må man gå ud fra at det er brugeren,
der kludrer. Det vil sige, den kan ikke bruges til noget.
--
Svend Olaf

Fra : Claus O

Dato : 28-09-02 15:16

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> wrote

> Det kan være udmærket med erfaringer om udbydere, men ved enhver
> beretning der indeholder sådant, må man gå ud fra at det er brugeren,
> der kludrer. Det vil sige, den kan ikke bruges til noget.

Og du kommer fra pisse-cali?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-09-02 15:33

In article <3d95b99c$0$69034$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Claus O wrote:

> Og du kommer fra pisse-cali?

Kunne du ikke blot skrive hvorfor du har et problem med Tiscali og
skrive det en gang i stedet for at lege kravlegård?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Marriage is the waste-paper basket of the emotions.

Fra : Claus O

Dato : 28-09-02 16:23

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Kunne du ikke blot skrive hvorfor du har et problem med Tiscali og
> skrive det en gang i stedet for at lege kravlegård?

Kravlegård?
Taler du om Tosse-cali´s bogholderi eller hvilken afd.?
Jeg kan jo ikke gøre for at manden nævnte Telia ikke samme båd som Tosse-cali.........
Claus

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-09-02 21:09

On Sat, 28 Sep 2002 17:22:49 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Kravlegård?
>[...] Tosse-cali´s [...]

Ja.
Det er vist en meget passende betegnelse for det niveau du lægger for
dagen.

/Jarlskov

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-09-02 23:02

Hej Lasse Jarlskov, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Ja.
> Det er vist en meget passende betegnelse for det niveau du lægger for
> dagen.

Sætter du spørgsmålstegn ved Claus' fire dybt seriøse og relevante
bidrag i denne tråd, jf.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-09-02 23:24

On Sat, 28 Sep 2002 17:22:49 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Kravlegård?
>Taler du om Tosse-cali´s bogholderi eller hvilken afd.?

Det er OK at kritisere Tiscali og specielt deres bogholderi, det gør
jeg selv fra tid til anden, men den måde du opføre dig gør dig til et
pattebarn.

Fra : Sune

Dato : 29-09-02 00:06

"Ivar Madsen" <news-23-08-02@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Det er OK at kritisere Tiscali og specielt deres bogholderi, det gør
> jeg selv fra tid til anden, men den måde du opføre dig gør dig til et
> pattebarn.

Enig (selvom om jeg nu godt forstår frustrationerne over Ticali A/S )

sh

Fra : Claus O

Dato : 29-09-02 09:15

> [...]

> Det er OK at kritisere Tiscali og specielt deres bogholderi, det gør
> jeg selv fra tid til anden, men den måde du opføre dig gør dig til et

Sproget generalt på nettet er ikke ret pænt når talen går på disse firmaer
som roder sådan rundt og sender "kunder" til incasso som aldrig har haft en
forbindelse etc.etc.etc.etc. og hvorfor skulle den også være det?

Jeg anbefaler jo heller ikke nogen at handle med Carsten fra Thisted,
men kalder ham ikke en idiot, som så mange andre, men synes absolut
ikke der er grund til at spare på ordforrådet om et *firma* som behandler
deres "kunder" som skidt.
Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-02 19:56

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sproget generalt på nettet er ikke ret pænt [...] og
> hvorfor skulle den også være det?

Fordi du så bliver taget seriøst.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Allan Olesen

Dato : 29-09-02 20:47

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>Fordi du så bliver taget seriøst.

Hvad i alverden skulle formaalet dog vaere med det?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Thomas

Dato : 29-09-02 21:30

Allan Olesen wrote:

> Hvad i alverden skulle formaalet dog vaere med det?

Nu er du useriøs ;)

--
Don't waste space

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-10-02 20:36

Thomas <inthenews@corell.dk> wrote:

>Nu er du useriøs ;)

Kan man saa slutte deraf, at jeg har et beskidt sprog?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Claus O

Dato : 29-09-02 21:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Fordi du så bliver taget seriøst.

Du mener jeg skulle være mere seriøs når jeg omtaler
useriøse firmaer?

Lad os afprøve din seriøsitet på et konkret eksempel.
Hvem er mest seriøs af disse firmaer?
TDC, Cybercity eller Telia.
De 2 sidste kan godt finde ud af at lukke for den varme hane
til "nettets største svindler" bosidende i Thisted, mens først-
nævnte absolut mener dette ikke tilkommer dem, men ude-
lukkende er en Politisag.
Lad mig få et bud Martin, på 2 seriøse firmaer?
Kan du kun komme op med et bliver du sikkert ikke taget seriøs.......
Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-02 21:54

> Du mener jeg skulle være mere seriøs når jeg omtaler
> useriøse firmaer?

Ja, der er ingen grund til at synke til andres lave niveau. Det er jo
ikke en børnehave det her.

> Lad os afprøve din seriøsitet på et konkret eksempel.
> Hvem er mest seriøs af disse firmaer?

Hvorfor drager du firmaer ind i denne debat? Vi snakkede om hvorvidt man
skulle føre et ordentligt sprog.

> TDC, Cybercity eller Telia.

De er alle tre seriøse, men der er ingen af dem der er perfekte.

> De 2 sidste kan godt finde ud af at lukke for den varme hane
> til "nettets største svindler" bosidende i Thisted, mens først-
> nævnte absolut mener dette ikke tilkommer dem, men ude-
> lukkende er en Politisag.

Det kan det meget vel være, uden at jeg kender sagen.
Der ville også lyde ramaskrig hvis udbydere skaltede og valtede med
personers opkobling ud fra deres egne ideer.

> Kan du kun komme op med et bliver du sikkert ikke taget seriøs.......

Jeg kan leve med at blive antaget for useriøs blot fordi man mener jeg
er farvet. Det var imidlertid ikke det denne debat gik ud på.
Jeg vil derimod ikke kaldes useriøs for at bruge småbarnlige udtryk om
firmaer, hvorom jeg ikke har andet at sige.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Elmo Jensen

Dato : 29-09-02 15:13

I indlæg <otacpu8rpvroecuht05tqqf5s41h5lpeh6@4ax.com>,
skrev news-23-08-02@milli.dk følgende:

> Det er OK at kritisere Tiscali og specielt deres
> bogholderi, det gør jeg selv fra tid til anden, men
> den måde du opføre dig gør dig til et pattebarn.

Han kører såmænd bare frem efter devisen "Overdrivelse
fremmer forståelsen" og i tilfældet Tiscali er det vel
kun fuldt berettiget!

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-09-02 15:35

On Sun, 29 Sep 2002 16:13:05 +0200, Elmo Jensen <news5@ddibbsystem.dk>
wrote:

>Han kører såmænd bare frem efter devisen "Overdrivelse
>fremmer forståelsen" og i tilfældet Tiscali er det vel
>kun fuldt berettiget!

.... at opføre sig som et pattebarn?

Hvis man er sur, så må man finde sig en boksebold eller lignende. Det
kan næppe have sin rigtighed at nyhedsgruppen skal devalueres, fordi
nogle folk har behov for at være barnlige.

Claus O. har ikke formået andet end at være pubertær, anklage folk,
der ikke lige deler hans mening om at arbejde for Tiscali, etc.

(fut)

--
- Peter Brodersen