HJÆLP: Program til XP med conio.h???
Fra : Thomas Christensen

Dato : 18-09-02 08:10

Jeg søger et program, jeg kan bruge til programmering i XP, har prøvet med
Borland turbo C++, men virkede ikke, har også prøvet andre. Problemet er at
jeg gerne skulle kunne bruge #include <conio.h>, da vi bruger denne hele
tiden i skolen...

Hilsen

Thomas

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 18-09-02 08:40

On Wed, 18 Sep 2002 09:09:45 +0200, "Thomas Christensen"
<tennizz@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>jeg gerne skulle kunne bruge #include <conio.h>, da vi bruger denne hele
Hvad er det helt nøjagtigt af funktioner du skal bruge fra conio.h ??
Og hvad er det mere præcist som "ikke virker"...

Kan du ikke bare lave en Win32 console app, med MS Visual C++ eller
Borland Builder C++ ?

/Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 10:06

Thomas Christensen skrev:

>Jeg søger et program, jeg kan bruge til programmering i XP, har prøvet med
>Borland turbo C++, men virkede ikke

Det er ikke Borlandoversætterens skyld. Jeg bruger C++ 5.5 fra
Borland (gratis), og conio.h virker fint.

--
Bertel

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 18-09-02 10:13

> [...]
> jeg gerne skulle kunne bruge #include <conio.h>, da vi bruger denne hele

conio.h er en del af ANSI-C og burde virke på størstedelen af alle compilere
(incl Turbo C). Hvis du stadig ikke kan få det til at virke, kan du evt.
installere den gratis C/C++ compiler DJGPP, som kan hentes fra
http://www.delorie.com/djgpp/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-02 10:20

Morten F. Hansen skrev:

>conio.h er en del af ANSI-C

Er den kommet med i C-99? Den er ikke nævnt i K&R-bibelen (men
den findes i hvert fald i BC++, MVC++ og GCC).

--
Bertel

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 18-09-02 12:18

> Er den kommet med i C-99? Den er ikke nævnt i K&R-bibelen (men
> den findes i hvert fald i BC++, MVC++ og GCC).

Ifølge MSDN er den... men det er vel heller ikke den bedste kilde i denne
sammenhæng

Fra : Byrial Jensen

Dato : 20-09-02 20:05

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:
> [...]

Nej! Lad venligst være med at udsprede den slags sludder.

> Er den kommet med i C-99?

Nej! Der findes ingen standard headerfil i C med navnet <conio.h>.