OnUnload gældende for alle sider
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-09-02 06:32

Hej.

Jeg har et fungerende javascript der ekskverer et popup vindue når siden
forlades.

Groft forkortet fungerer det ud fra:

<script LANGUAGE="JavaScript">

Det som jeg godt kunne tænke mig, at det fungerede for et helt site med
maaaaaaaaange sider.
Kan det programmeres så <body OnUnload> først træder i kraft når f.eks.
domæne.dk forlades?

Med andre ord:
Jeg søger popup on-exit når domæne.dk forlades.

Idéer?

PS. Frames er ikke en option.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-09-02 09:10

> [...]
> domæne.dk forlades?
> Med andre ord:
> Jeg søger popup on-exit når domæne.dk forlades.

Jeg har siddet med nøjagtig samme opgave for kort tid siden. Jeg kunne ikke
finde andre løsninger end at pakke det hele ind i én stor frame - desværre.
Sig endelig til, hvis du finder en bedre løsning.

Jeg tror, at det grundlæggende problem er, at du ikke via dit client-side
script kan "se" den URL, der navigeres videre til. For hvis du kunne det,
kunne du jo blot checke på, om denne indeholdt dit domæne-navn eller ej.

mvh
Kim Jensen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 18-09-02 09:46

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse news:am9cd5$ivs$1@sunsite.dk...

> [...]
> kunne du jo blot checke på, om denne indeholdt dit domæne-navn eller ej.

Hvis du absolut ikke vil pakke det hele ind i en frame og absolut skal tælle
et eller andet når sitet forlades er løsningen nok at sætter onunload til at kalde
dit count() script og så pakker alle dine interne links ind i et javascript der
først ændrer onunload og så eksekverer linket. Har du mange links i dine
dokumenter er det en lidt omfattende manøvre, men det er prisen for ikke
at lave det noget simplere frame.

Frank

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-09-02 10:03

"Frank B. Daugaard" <fbd@oncable.dk> writes:

> [...]
> så eksekverer linket. Har du mange links i dine dokumenter er det en
> lidt omfattende manøvre, men det er prisen for ikke at lave det

Der er mange gode grunde til at undgå frames, så det synes jeg kun er
en god idé. At bruge unUnload er dog farligt. Der er mange (relativt)
der kan finde på at slå unUnload-scripts fra fordi de oftest bruges
af tvivlsomme sider til at holde en fanget i et reklamesidehelvede ...
det populære spil "whack an ad".

Det er dog næppe muligt altid at opdage når folk holder op med at
browse dine sider. At fiffle med de links man selv har der forlader
siden er det nemmeste, og det mindst virksomme. Det fanger ikke hvis
brugeren skifter til et bogmærke eller skriver en ny adressse i
adresselinjen. Selv unUnloadd virker ikke altid: Hvis man bare lukker
browseren, så bliver unUnload ikke kørt.

Hvis det du vil er at vide hvor mange mennesker der lige nu læser dine
sider, så vil det nemmeste nok være at tælle dem når de henter en
side, og så droppe dem når de ikke har hentet en ny side inden for
f.eks. fem minutter. Det er dog stadig ikke så vigtig en feature
at man bør gå på kompromis med sit design for at opnå det, så jeg
forstår godt hvis man vil undgå frames.

/L

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-09-02 11:23

Lasse Reichstein Nielsen (lrn@hotpop.com) skrev:

> [...]
> adresselinjen. Selv unUnloadd virker ikke altid: Hvis man bare lukker
> browseren, så bliver unUnload ikke kørt.

Mit script m.v. virker fint ved bookmarks og lukning af browser.
(kun testet i IE)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-09-02 11:21

Frank B. Daugaard (fbd@oncable.dk) skrev:

> [...]
> sætter onunload til at kalde dit count() script og så pakker alle
> dine interne links ind i et javascript der først ændrer onunload og

Ikke en option.
En helt umulig opgave på en kompleks site.