Tele2ADSL og router
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 17-09-02 23:13

Er der nogen, som har Tele2ADSL og selv har købt og installeret en router?
I givet fald hvilken og hvordan kører det?

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Per.K

Dato : 18-09-02 14:15

"Lars P. Magnussen" <larspm@magnatek.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, som har Tele2ADSL og selv har købt og installeret en router?
> I givet fald hvilken og hvordan kører det?
>
> Mvh
> Lars P. Magnussen

Når du tilmelder dig ADSL hos Get2Net (Tele2) kommer der en TDC teknikker
med
hele pivtøjet at du skal bruge: Skillefilter og modem, da dette er
inkluderet i prisen.
Du behøver slet ikke at tænke på hvad du skal købe af router, da dette ikke
bruges
af dem.
Det de sætter op er enten et Ericson eller et Motorola modem, jeg har selv
en
Ericson.
Plus: Man slipper for at det tekniske bavl der er ved en router (eks
portforwarding)
for at man kan bruge alle tjenesterne der er forbundet med internettet
(chat, fileshare etc)
Det er bare at sætte det til computeren og starte den op.
Tidligere havde Get2Net tanken om med at man skulle registrere sig før man
kunne
surfe løs, men det droppede de igen fordi de fandt den anden løsning der er
nemmere.

Kører nu på 3´de måned med Get2Net ADSL (2Mbit) og det kører bare
afsendigt godt, jeg har ikke haft nogen problemer, andet end det hylende
modem
jeg fik skiftet ud.
Men ellers får de et 13 tal for den service de har givet ind til videre.

Venligst Per

Fra : TT

Dato : 19-09-02 17:52

On Wed, 18 Sep 2002 15:15:04 +0200, "Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>modem
>jeg fik skiftet ud.
>Men ellers får de et 13 tal for den service de har givet ind til videre.

Hvordan foregår det egentlig med IP-adresse hos Get2net? Er den fast
eller dynamisk? Hvad er fremgangsmåden hvis man vil have flere PC'ere
koblet til nettet?

Torben

Fra : Per.K

Dato : 20-09-02 13:23

"TT" <tandberg_luke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan foregår det egentlig med IP-adresse hos Get2net? Er den fast
> eller dynamisk? Hvad er fremgangsmåden hvis man vil have flere PC'ere
> koblet til nettet?
>
> Torben

De kører med fast IP, der er dårligt nogen tilbage der kører med "road
runner princip"
da disse udbydere oftest kun tiltrækker misbrugere, WOL er bla en af den
type
udbydere der har tonsvis af misbrugere hos sig, da de har "road runner
IP´ere"
Men hvis man vil tilkople mere end 1 computer er man nød til at købe en
switch
eller en hub, da der kun er 1 tilslutning på modemmet.

Men det man gør for at lave et netværk, er at telefon kablet tilkoples til
switch/hub
dernæst tilkopples alle computere til switch/hub med RJ45 kabler.
Den nye metode at gøre det på er bla med Zyxel Zywall 1 der er
switch/hub og firewall i en. Til den kan der tilsluttes op til 5 computere
og de er så alle
beskyttet af den samme firewall.
Sådan en sag koster op til 1995kr, og står også på min ønskeliste.

Venligst Per

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-09-02 17:58

On Fri, 20 Sep 2002 14:22:58 +0200, "Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>type
>udbydere der har tonsvis af misbrugere hos sig, da de har "road runner

Sikke noget værre vrøvl.

1) Hvar har du fra at dynamisk tildelte IP-adresse tiltrækker flere
spammere end faste IP-adresser?
Har du nogle konkrete undersøgelser/statistikker der viser det?
Internetudbyderen har præcis lige nemt ved at finde synderen i begge
tilfælde.

2) Tiscalis danske ADSL-produkter inkluderer alle fast IP-adresse.
Med Tele2s ADSL har man, ligesom med TDCs BB|ADSL, mulighed for at
vælge mellem dynamisk eller fast IP-adresse.

/Jarlskov

Fra : Per.K

Dato : 21-09-02 11:08

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du nogle konkrete undersøgelser/statistikker der viser det?
> Internetudbyderen har præcis lige nemt ved at finde synderen i begge

Det kræver ikke statestik, det er almen viden.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-09-02 07:52

On Sat, 21 Sep 2002 12:07:45 +0200, "Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk>
wrote:

>Det kræver ikke statestik, det er almen viden.

Jeg vil snarere kalde det overtro.
Du vrøvler.

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-02 20:10

"TT" <tandberg_luke@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan foregår det egentlig med IP-adresse hos Get2net?
> Er den fast
> eller dynamisk? Hvad er fremgangsmåden hvis man vil have flere PC'ere
> koblet til nettet?

På samme måde som TDC bredbånd..

Hvis man vil have server e.l. vælger man som regl fast IP. Hvis man vil have
flere computere til denne løsning, køber man en router...

Hvis man bare vil have koblet computere på Internettet. Vælger man Dynamisk
IP. Der følger fra starten af, 2 Ip adresser med. Modemmet sættet til en
Switch eller Hub. Hvor computere skal plugges i.. Så skal man købe de antal
Ip adresser der skal bruges..

Hvis man fx. har 5 Computere tilsluttet. Køber man 3 Ip adresser ekstra. De
koster hos Tele2adsl, kun 3 kr. stykket.. Altså 9 kroner om måneden.. Hvor
modsat til TDC; som tager 10 kroner extra, for een enkel IP. Der er desuden
ikke begrænsning på antallet.. Hos TDC max 6 styk. Hos tele2adsl. Kan man
købe alle de Ip´ere man skal bruge*

*Jeg har endnu ikke set noget sted på deres sider, at man max kan købe en
bestemt antal.. Hvor der hos TDC står max 6.

Fra : Cubus

Dato : 24-09-02 20:35

> Hvis man fx. har 5 Computere tilsluttet. Køber man 3 Ip adresser ekstra. De
> koster hos Tele2adsl, kun 3 kr. stykket.. Altså 9 kroner om måneden.. Hvor
> modsat til TDC; som tager 10 kroner extra, for een enkel IP.

Nej, 10 kr pr 2 ekstra IP-adresser.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-09-02 18:49

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message

> Nej, 10 kr pr 2 ekstra IP-adresser.

Det er rigtigt, undskyld

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 19-09-02 19:09

> [...]
inkluderet i prisen.
> Du behøver slet ikke at tænke på hvad du skal købe af router, da dette

Nu skal vi køre flere på et netværk i huset, så derfor routerspørgsmålet.

Med venlig hilsen
Lars P. Magnussen