Forskel på PC2100 og PC2700?
Fra : Brian

Dato : 17-09-02 21:56

Hvor stor er forskellen på Subj. DDR ram?

Mvh
Brian

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-09-02 08:21

Brian wrote:
> Hvor stor er forskellen på Subj. DDR ram?
>
> Mvh
> Brian

Cirka så stor.

-Sune

Fra : Leony

Dato : 18-09-02 08:20

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stor er forskellen på Subj. DDR ram?

Det kommer sikkert an på hvad du skal bruge systemet til.
Du kan nok ikke mærke den store forskel hvis du kun skal skrive emails. Du
kan sikkert se en forskel i et benchmarkprogram.
Her er en sammenligning:
http://www.hardware.no/tester/hovedkort/dfi_266_vs_333/
Her er flere:
http://www.google.com/search?q=pc2100+vs+pc2700&sourceid=opera&num=0&ie=utf-
8&oe=utf-8

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-02 10:06

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er forskellen på Subj. DDR ram?
>
> Mvh
> Brian
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Forskellen kunne være at bundkortet afviser rammen!
Det bundkort jeg lige har købt understøtter PC1600 og PC 2100 Ram.
PC 1600 kører med 100MHz og PC 2100 kører med 133MHz.
Der skal omskiftes på bundkortet for at tilpasse til RAM-hastigheden.
PC 2700 kører med en højere frekvens som jeg ikke lige kan huske.
Understøtter dit bundkort det?

Det passer som hånd i handske hvad en "anmelder" af mit nye bundkort ASUS
A7N266-VM skriver, noget i retning af:"Bundkortet ku' ikke bruge min billige
nonameram, men da jeg satte mærkevare i, så kørte det!"
"Fjolset" havde nemlig ikke set at nonamerammen var 100MHz, og derfor skulle
omskifteren på bundkortet have været benyttet, hvorimod den nye "mærkevare"
ram var 133MHz og derfor faldt ind under defaultindstillingen på bundkortet,
som er:133 for CPU og 133 for Ram!

Hilsen
Jens