IGI batchnumre
Fra : Tom Brøndsted

Dato : 17-09-02 19:58

Det har nok været diskuteret før, så undskyld hvis jeg ikke har hørt
efter "i timen".

På family-search kan jeg finde døbte piger i Aalborg Købstad, Budolfi og
Frue sogne, i 16-1700-tallet:

batch C201261, Aalborg, Budolfi, døbte piger
batch C201271, Aalborg, Frue, døbte piger

Men hvor er drengene for samme sogne og samme tidsrum? Er der en
oversigt over batchnumre og hvad de dækker?

mvh Tom Brøndsted

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-09-02 22:10

Tom Brøndsted <tom@brondsted.dk> skrev Tue, 17 Sep 2002 20:58:11 +0200

> [...]
>batch C201271, Aalborg, Frue, døbte piger
>
>Men hvor er drengene for samme sogne og samme tidsrum? Er der en

Prøv: M201261 og M201271

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 17-09-02 23:01

Arne Feldborg wrote:

> Tom Brøndsted <tom@brondsted.dk> skrev Tue, 17 Sep 2002 20:58:11 +0200

> Prøv: M201261 og M201271
>
> --

Tak for svaret Arne, men dine to batch-numre viser kun vielser (mænd OG
kvinder) i de to sogne. Mon ikke 'M'= marriage? Hvis nu 'C'=child, så fatter
jeg ikke, at mine batchnumre kun viser døbte pigebørn. Prøv at led på
efternavnet "Jensen"!

mvh tb

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-09-02 00:15

Tom Brøndsted <tom@brondsted.dk> skrev Wed, 18 Sep 2002 00:00:39 +0200

>Tak for svaret Arne, men dine to batch-numre viser kun vielser (mænd OG
>kvinder) i de to sogne. Mon ikke 'M'= marriage? Hvis nu 'C'=child, så fatter

Det lyder jo egentlig rimeligt nok.

>jeg ikke, at mine batchnumre kun viser døbte pigebørn. Prøv at led på
>efternavnet "Jensen"!

Jeg må nok indrømme at jeg ikke helt kan gennemskue hvad det er de har
gang i her (Ikke nødvendigvis deres skyld, det kan også være mig der
ikke er helt vågen længere), men jeg fandt da bla.

Peder ANDERSEN
Sex: M
Event(s):
Christening: 10 Jan 1645
St. Budolfi, Aalborg, Aalborg, Denmark
Parents:
Father: Anders RASCH RASS
Mother: Maren PEDERSDATTER
Source Information:
Batch number: 8228550

Hvis man søger videre på batch nummeret, så ser det ud til at omfatte
hele amtet.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jette Pedersen

Dato : 18-09-02 05:56

Der er simpelthen kun registreret siderne med fødte kvindekøn - endnu.

M=vielse, C=dåb/fødsel.

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Lisbet Sortkjær

Dato : 18-09-02 11:53

Er der nogen som ved, om man stadigvæk indtaster data fra gamle kirkebøger i
FamilySearch-databasen ?
MVH. Lisbet

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-09-02 15:25

"Lisbet Sortkjær" <ls@dmu.dk> wrote in message
> Er der nogen som ved, om man stadigvæk indtaster data fra gamle kirkebøger
> FamilySearch-databasen ?
> MVH. Lisbet

Ja, det ved jeg, og det gør man, for det er et arbejde, vi ikke
sådan bliver færdig med. Kirkebøgerne kommer jo til hele
tiden, og tiden går og går, og mennesker fødes og dør hele
tiden, så derfor vil der fortsat være arbejde nok til dem,
der sidder med uddragningsarbejdet.

Mvh. Bodil.

Fra : K. Thidemann

Dato : 18-09-02 09:58

On Tue, 17 Sep 2002 20:58:11 +0200, Tom =?iso-8859-1?Q?Br=F8ndsted?=
<tom@brondsted.dk> wrote:

> [...]
>Frue sogne, i 16-1700-tallet:
>
>batch C201261, Aalborg, Budolfi, døbte piger
>batch C201271, Aalborg, Frue, døbte piger

batch C201282, Aalborg, Frue, døbte drenge
batch 6003039, Skt Budolfi, Hasseris, Aalborg,

Budolfi drenge kan jeg desværre ikke finde p.t.

Mvh
K. Thidemann