browser og e-mail, ingen forbindelse til m~
Fra : lejf

Dato : 17-09-02 18:47

Hej derude !
Jeg er nybegynder i linux. Jeg har SuSE 8.0 Mine browsere og e-mail
programmet har ingen forbindelse til modemet. Det HAR virket. Hvad
mangler der?

Venlig hilsen
Lejf

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-09-02 12:05

In article <ZSJh9.120$aA3.2391@news.get2net.dk>, lejf wrote:
> Hej derude !
> Jeg er nybegynder i linux. Jeg har SuSE 8.0 Mine browsere og e-mail
> programmet har ingen forbindelse til modemet. Det HAR virket. Hvad
> mangler der?

Du bliver nok nødt til at fortælle os, hvad du bruger til at ringe op
med?

Bruger du kppp?

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : lejf

Dato : 19-09-02 08:52

Hej Bo !
Tak for dit svar. Ja jeg bruger kppp, der så starter pppd op, men det er
alt sammen i orden!! Jeg er online! Når jeg så åbner en af browserne eller
mit postprogram, kmail, så så siger det: ukendt www.gnome.com - eller hvad
man nu ville åbne, det samme med kmail, det siger ukendt, f.eks.,
"paul.get2net.dk, eller hvad man nu har. ???
På forhånd tak.
hilsen lejf

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-09-02 08:56

"lejf" <eljessen@get2net.dk> writes:

> [...]
> ukendt www.gnome.com - eller hvad man nu ville åbne, det samme med
> kmail, det siger ukendt, f.eks., "paul.get2net.dk, eller hvad man nu

Jeg tror du skal prøve at tage et kig på om du får tildelt DNS
servere... det lyder til at det er DNS der fejler hvis modem påstår du
er online men der ikke er noget der virker.

Kan du pinge ie. www.dr.dk på IP adressen 129.142.20.35?

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 19-09-02 09:28

lejf wrote:
> [...]
> man nu ville åbne, det samme med kmail, det siger ukendt, f.eks.,
> "paul.get2net.dk, eller hvad man nu har. ???

Smid din udbyders DNS-servere i /etc/resolv.conf, så den ser omtrent
sådan ud:

search .
nameserver 123.456.789.123
nameserver 123.456.789.456