Hjælp til ormespil!!!
Fra : Thomas Christensen

Dato : 17-09-02 16:49

Jeg er lige startet med c++(har lidt erfaring med java, men lang tid siden),
og skal lave et ormespil i dos. Jeg har lavet rammerne og har også fået en
firkant til at flytte af sig selv, hvilken jeg så kan dirigere vha.
piletasterne. Problemet er at den gerne skulle blive én firkant længere(lad
os sige for hvert 20sec. der går). Har siddet og "leget" med et array, men
kan ikke få d til at virke...
Så jeg søger lidt hjælp med forklaring og gerne noget kode...

Mvh.

Thomas

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 17-09-02 19:12

"Thomas Christensen" <tennizz@tdcadsl.dk> wrote:

Ok, det bliver sjovt det her - Thomas L. Christensen svarer
Thomas Christensen ved at henvise til Thomas... Okay, here we
go..

>[...] Har siddet og "leget" med et array, men
>kan ikke få d til at virke...
>Så jeg søger lidt hjælp med forklaring og gerne noget kode...

Jeg føler mig helt overbevist om at du skal bruge kædede lister
(linked lists). Thomas Lykkeberg giver et eksempel på det i
<jfeeousptt5bilp01j8ju7slo9t5m5qipr@4ax.com>. Ellers prøv at
finde en hjemmeside om emnet. Hvis du har lyst til en bog, så har
Teach Yourself C in 21 days en glimrende beskrivelse af det.
Amazon.co.uk har den til halv pris (11£).

--
Thomas L. Christensen - Svendborg

Fra : Ivan Johansen

Dato : 17-09-02 19:31

Thomas L. Christensen wrote:
> Jeg føler mig helt overbevist om at du skal bruge kædede lister
> (linked lists). Thomas Lykkeberg giver et eksempel på det i
> [...]

Nu skriver man jo ikke linkede lister i hånden i C++. Man bruger
std::list. Jeg har ærligt talt ikke forstået problemet, men det ville
nok være bedre at anvende std::vector.

> Hvis du har lyst til en bog, så har
> Teach Yourself C in 21 days en glimrende beskrivelse af det.
> Amazon.co.uk har den til halv pris (11£).

Brug aldrig en bog om C hvis du vil skrive C++.

Ivan Johansen

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 17-09-02 20:07

Ivan Johansen <NG@Padowan.dk> wrote:

>Brug aldrig en bog om C hvis du vil skrive C++.

For fanden, C eller C++, hvem hænger sig i den slags detaljer?

(fnis)

Thomas L. Christensen, Svendborg