[newbie] Hvilket bundkort i stedet for K7S~
Fra : Lars R. [2670]

Dato : 17-09-02 14:40

Jeg havde tænkt mig at købe K7S5A eller et andet ESC, men efter at have læst
tråden om et dødt K7S5A-kort og nogle poster om tilsvarende problemer i
ECS-gruppen, er jeg blevet i tvivl.

Kan jeg få et lydkort af et andet fabrikat i nogenlunde samme prisklasse,
som er ligeså godt som ECS ellers regnes for at være? (Og som der ikke er de
samme problemer med.) Eller evt. i en lidt højere prisklasse.

Jeg tænker, at der skal en Athlon XP 1800+-processor i, eller en lignende
processor. Computeren skal i øvrigt blandt andet bruges til sequencing og
harddiskrecording.

Mvh.
Lars

Fra : Lars R. [2670]

Dato : 17-09-02 14:58

"Lars R. [2670]" <lroffentligNOSPAMMM@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:am7bh0$jga$1@news.cybercity.dk...

> Kan jeg få et lydkort af et andet fabrikat i nogenlunde samme prisklasse,

Jeg mener selvfølgelig bundkort! Af en eller anden grund har jeg en tendens
til at kalde alle computerens komponenter for lydkort.

Lars

Fra : Martin K

Dato : 17-09-02 15:41

Lars R. [2670] wrote:

> Jeg mener selvfølgelig bundkort! Af en eller anden grund har jeg en
> tendens til at kalde alle computerens komponenter for lydkort.

Klart, klart.... *kan* man komme uden om Asus A7V333?

--
Martin K

Fra : Taba

Dato : 17-09-02 16:05

> Klart, klart.... *kan* man komme uden om Asus A7V333?

Sagtens, man tager et kig på et EPoX 8K5A2+, eller 3+ (som har dual raid133
;p)

--
/Taba
Fjern "REMOVE" for at svare direkte

Fra : Lars R. [2670]

Dato : 17-09-02 18:42

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Klart, klart.... *kan* man komme uden om Asus A7V333?

Øh... hva'ba'?

Mvh.
Lars

Fra : Martin K

Dato : 17-09-02 20:08

Lars R. [2670] wrote:

> Øh... hva'ba'?

Nå den var måske alligevel for kryptisk... jeg mener det er klart at du har
tendens til at kalde alle komponenter for lydkort... du ved DSB Harry
stil.... Klart, klart - har også lige fået larkeret bilen (resten kender i
forhåbentlig

Derefter anbefaler jeg blot et Asus A7V333... mere var der så men ikke i
det...

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 18-09-02 08:47

> (resten kender i forhåbentlig

Klart klart.

> Derefter anbefaler jeg blot et Asus A7V333... mere var der så men ikke i
> det...

Det der Asusboard, kan man få det orange

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Hans

Dato : 18-09-02 12:40

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Det der Asusboard, kan man få det orange

Det kan du sagtens, men sørg for at maskinen er færdigmonteret inden du
hiver spraydåsen frem.

mvh, Hans

Fra : Taba

Dato : 17-09-02 16:10

"Lars R. [2670]" <lroffentligNOSPAMMM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
de
> samme problemer med.) Eller evt. i en lidt højere prisklasse.

Jeg har bygget et system med ECS K7S5A mobo til min bettebror og hans system
er hamre stabilt. Ikke glad for at indrømme det, men hans system er mere
stabilt end mit er (nu er mit mobo også med et Via KT133A chipsæt)
Og jeg tror ikke at du kan få så godt et bundkort i den prisklasse. Du skal
så forberede dig på at bruge flere penge på det..

Fra : Cinnober

Dato : 17-09-02 16:31

> [...]
> er hamre stabilt. Ikke glad for at indrømme det, men hans system er mere
> stabilt end mit er (nu er mit mobo også med et Via KT133A chipsæt)

og det er stabilt her hos mig (Soltek SL75-KAV) og meget tilfreds med dette.

Fra : Lars R. [2670]

Dato : 17-09-02 18:43

"Taba" <famtabaREMOVE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

snip