Ang tdc erhverv bredbånd og speedstream 57~
Fra : Niels Martin Albrech~

Dato : 17-09-02 13:49

Hejsa gruppe.

Kan man omgåes tdc's std password på denne router, og kommer der et
konfigurationskabel med til denne ???

Niels Martin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-09-02 00:52

On Tue, 17 Sep 2002 14:48:43 +0200, "Niels Martin Albrechtsen"
<nmartin@worldonline.dk> wrote:

>Kan man omgåes tdc's std password på denne router,

Ja, der er flere der har gjort det, men jeg kender ikke metoden, men
søg og du skal finde, mener at have set det på web, så google.com,,,

>og kommer der et
>konfigurationskabel med til denne ???

Næppe, hvad skulle det med for? for at kunden har letter ved at omgås
det forbud kunden har mod at bruge det kabel?

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 20-09-02 08:40

"Niels Martin Albrechtsen" <nmartin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe.
>
> Kan man omgåes tdc's std password på denne router, og kommer der et

Ja på http://www.efficient.com/ kan du finde en guide.

Men det du skal gøre er at få få fat op en konsol kable til denne fætter
og starte Hyberterminal på din windows box.med "normale" indstillinger så
som 9600 baud og osv..
Så tænder du routeren og under opstart trykker du på BREAK
hvor efter at du skal logge ind med det nummer der står under stregkoden i
bunden at
routeren. UDEN DE 2 BOGSTAVER BARE TALENE!!!

Herefter har du 60 sek til at ændre admin passwordet til noget andet.

System admin detnyepassword [return]
save all [return]
genstart routeren
og login med det password du angav.
og du er nu inde....

men default password er [admin]

Mener det er sådan....det virker ....... det er nu 2 år siden jeg leget med
dem...

Denne fremgangs måde virker også på
Flowpoint 2200 ( SDSL routere )

> konfigurationskabel med til denne ???

NOPE..... helt dumme er de ikke.... :)

Men du kan selv lave et ved at anskaffe et linie netkable ( Lige igennem )
og et seriel til RJ45 konverter
og her efter ind på http://www.efficient.com/ hvor du kan se hvordan du
samler dit stik.

> Niels Martin

Håber det hjælper eller hos ind på www.tdn.dk under kontakt så finder vi en
løsning...
da jeg ikke altid lige kigger i denne NG.

Mvh Thomas Nielsen @ www.tdn.dk

Fra : Simon Bjerregård

Dato : 22-09-02 21:57

"Thomas Nielsen" <thomas.nielsen@tdn.dk> wrote in message

> [...]
en
> løsning...
> da jeg ikke altid lige kigger i denne NG.

Der findes også en ganske udemærket komplet guide på
http://www.marlow.dk/?target=dsl
Jeg har selv brugt den med stor success :)
Og rent faktisk fulgte der en RJ45->DB9 converter med til min router, så der
havde jeg jo et konsol kabel :)

/Simon
Just my two cents