hjælp til lilo (debian)
Fra : Uffe Kongsbak

Dato : 17-09-02 13:09

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-09-02 13:14

Uffe Kongsbak <kongsbak@control.auc.dk> writes:

> Har prøvet lilo.real -M /dev/hdb2 lilo.conf men jeg kan staig ikke boote
> på min disk.
>
> Nogen forslag ?

Hvis du skal have skrevet den til mbr plejer det at være nok
bare at skrive lilo uden -m.

--
Besøg http://adsltips.cjb.net for guider til ADSL
og opsætning af CISCO router.

Fra : Uffe Kongsbak

Dato : 17-09-02 13:53

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 17-09-02 14:42

Uffe Kongsbak wrote:
> Problemet er jo netop at disken mountes readonly under brug af rescue
> disken, og nu sidder disken i anden maskine og så er det da ikke nok med
> lilo....så skriver den jo til min kammis disk (hda).

Det er slet ikke nødvendigt at flytte disken. For at remounte rw:

mount -o remount,rw /

Nu hvor du allerede har rettet lilo kan du bare smide disken tilbage og
køre lilo, det er jo ikke et af filsystemerne, der skal skrives til, så
du behøver ikke skriveadgang til filsystemet (med mindre lilo også
skriver noget info til det).

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger: