[MSSQL] Defaultværdi baseret på @@IDENTITY
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-09-02 13:22

Er det muligt at tilgå værdien i et autonummerfelt via en insert-
trigger? Jeg vil gerne lave et default brugernavn der er noget i
retning af 'f' + CAST(@@IDENTITY as varchar(5)) - men jeg kan ikke
helt se om det kan lade sig gøre.

Det drejer sig om MSSQL 2000.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-02 09:02

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> er noget i retning af 'f' + CAST(@@IDENTITY as varchar(5)) -
> men jeg kan ikke helt se om det kan lade sig gøre.

Efter en afprøvning er svaret: Ja.

Hvis der er interesse for at se hvordan (det tyder det ikke
kan jeg sende triggeren hertil.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-02 09:23

Som svar på skriblerier forfattet af Jens Gyldenkærne Clausen

> Efter en afprøvning er svaret: Ja.

Jeg overvejede at krive et kort indlæg med "prøv", men tænkte at det ville
være _for_ frækt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-02 19:06

Peter Lykkegaard skrev:

> Jeg overvejede at krive et kort indlæg med "prøv", men tænkte
> at det ville være _for_ frækt

Jeg var lettere desparat i går - 2 dage på den forkerte side af
deadline - men jeg ved ikke om den går som undskyldning.
Se i bagklogskabens ulidelige (hvordan var det nu den var)... kan
jeg godt se det komiske i spørgsmålet.