For varm????
Fra : MC

Dato : 17-09-02 12:04

Hey Folkens

Jeg har købt en AMD XP 1800. Den sidder på et K7S5A bundkort. Hvor varm må
den blive? Og hvad er den optimale arbejdstemperatur? Den ligger pt. mellem
53(Word m.m) og 58(spil) grader.....

NB: Hvor meget betyder et par grader for ydelsen?

Hilsen MC

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-02 12:22

MC skrev bl.a.:

> Jeg har købt en AMD XP 1800. Den sidder på et K7S5A bundkort. Hvor
> varm må den blive?

90 grader
http://users.erols.com/chare/elec.htm

> Og hvad er den optimale arbejdstemperatur?

Der hvor den er stabil

> Den
> ligger pt. mellem 53(Word m.m) og 58(spil) grader.....

No problem

> NB: Hvor meget betyder et par grader for ydelsen?

Ingenting

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Søren

Dato : 17-09-02 18:10

En Amd XP processor på 58 grader celcius må nærmest betegnes som at være
lunken.
Først når vi nærmer os de 65-70 grader kan man tale om den er varm.
Du skulle vel ikke være tidligere Intel bruger ?. Intel brugere har oftes
den opfattelse at cpu temperaturen skal under 50 grader, også en del Amd
brugere har denne opfattelse.

Søren.

Fra : Danish Bacon

Dato : 17-09-02 23:38

så må min da være kold.
Den er konstant på ml. 39 og 45 grader.
(Duron in a box)

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-02 23:50

Danish Bacon skrev bl.a.:

> så må min da være kold.
> Den er konstant på ml. 39 og 45 grader.
> (Duron in a box)

Well... det er jo en Duron. Der er en del flere transistorer i en Athlon end
i en Duron og Athlonens frekvens er også højere, så du kan ikke sammenligne
direkte.

--
Lars

Lær at svare korrekt på indlæg.
Besøg http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 17-09-02 20:16

MC <mc@juhuu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d870cba$0$1012$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> NB: Hvor meget betyder et par grader for ydelsen?

Hvis du vil vide mere. Udover de udemærkede svar, kan du måske spørge/poste
dit spørgsmål i
dk.edb.hardware.overclocking

Men dit spørgsmål er jo blevet besvaret.

--
Bjørn E. Thorup

"This is not Nam, This is bowling. There are rules"
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man

Fra : Leony

Dato : 18-09-02 08:27

"MC" <mc@juhuu.dk> skrev i en meddelelse

> NB: Hvor meget betyder et par grader for ydelsen?

Ydelsen skulle være den samme. Levetiden bliver dog forkortet ved mere
varme.
Med de priser der er på processorer, betyder det, efter min mening, ikke det
helt store om den holder 5 år eller 8 år.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : MC