LPT1 på IBM Thinkpad 600 (problem)
Fra : Mac

Dato : 17-09-02 11:48

Hej Alle,

Mega-problem med at konfigure TP600, jeg har noget udstyr der
komunikere på LPT1 porten, programmet skriver at jeg skal skifte om
til ECP på printerporten i bios'en... Men det kan jeg ikke?

Hjælp mig venligst

Mac

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 18-09-02 11:30

Mac (slet 73F96) wrote:
> [...]
> komunikere på LPT1 porten, programmet skriver at jeg skal skifte om
> til ECP på printerporten i bios'en... Men det kan jeg ikke?

Har næsten samme problem, blot på en skumpaq (compaq), og jeg skulle skifte
fra ECP til EPP.

Problemet kan løses med dette lille program, hvis LPT controlleren altså kan
køre ECP.

http://www.mu.hjem.wanadoo.dk/PROG/lpt.exe

For at få en kommando oversigt skriv: lpt.exe /?
Programmet er desværre et dosprogram, kun burde virke i 2k (har kun brugt
det i dos/win95)

Hvis du har flere problemer med det, så skriv til mig, eller her i NG'en

/Mark