Join imellem to eller flere TClientDataSet
Fra : Thomas Due

Dato : 17-09-02 10:03

Hej,

Jeg er ved at prøve at join'e to eller flere TClientDataSet objekter. Jeg
har to cds'er som indeholder nogle records (spells and caster), samt en
tredje (known) som indeholder en en-til-mange relation imellem de to første.
(En caster til mange spells).

Jeg har to TDBGrids, en som indeholder alle data fra spells og en som gerne
skulle indeholde en del-mængde (known) udfra en given record i caster.
Normalt ville jeg anvende en SQL-sætning som denne:

"Select Name From spells LEFT JOIN known ON known.SpellID=spells.ID WHERE
known.casterID=:cid"

Hvor :cid er id på indeværende caster. Jeg har forsøgt at sætte denne SQL
ind i CommandText egenskaben på et dataset som peger på spells.cds.
Problemet er at når jeg forsøger at udfører denne sql med Execute funktionen
får jeg en "cds: Missing data provider or data packet."

Er jeg rendt ind i en begrænsning i TClientDataSet, eller er jeg bare galt
på den.
Giver jeg overhovedet mening?

--
Thomas Due