Buttom navn?
Fra : shimon

Dato : 17-09-02 09:34

Hej Gruppe

Jeg har et movieclip med ca. 10 buttons, hvis jeg gerne vil vide hvilken
knap (instance navn) det er bliver trykket på. Hvordan kan dette lade sig
gøre, hvis man ikke kender knappens navn?

Jeg har prøvet med kan ikke finde ud af det.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Shimon

Fra : Michae\(:

Dato : 17-09-02 10:23

> Jeg har et movieclip med ca. 10 buttons, hvis jeg gerne vil vide hvilken
> knap (instance navn) det er bliver trykket på. Hvordan kan dette lade sig
> gøre, hvis man ikke kender knappens navn?

Så går jeg ud fra at du taler FMX !?

Hvis du angiver dine knapper som 'button1', 'button2','button3' osv. osv.
-så kan du bruge følgende kode;

for (i=1;i<11; i++) {
var tempstring = eval("button" + i);
tempstring.onRelease = function () {
trace(this._name);
}
}

Mvh, Michael
http://www.FlashFAQ.dk

Fra : shimon

Dato : 18-09-02 14:20

> Så går jeg ud fra at du taler FMX !?
>
> Hvis du angiver dine knapper som 'button1', 'button2','button3' osv. osv.
> [...]

For løkken giver navne på alle knapper, men hvad hvis jeg kun vil vide
navnet på den enkelte knap?

Shimon

Fra : Michae\(:

Dato : 18-09-02 19:11

> For løkken giver navne på alle knapper, men hvad hvis jeg kun vil vide
> navnet på den enkelte knap?

For-løkken opretter 10 funktioner der hver især angiver knappens navn når
der trykkes på knappen.
Hvis du 'kun' vil vide navnet på en enkelt knap, kan du jo nøjes med at
trykke på den enkelte knap eller istedet bruge;

button1.onRelease=function(){
trace(this._name);
}

/Michael