Apache - CGI programmer uden for ScriptAli~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-09-02 06:21

Hej!

Jeg har støver apache FAQ'en igennem, men kan stadig ikke få skidtet
til at fungere...

jeg har mit scriptalias sat til /home/httpd/web/cgi-bin
og webroot er /home/httpd/web/www

Jeg skal så have et CGI-program "parkeret" i /home/httpd/web/www - men
jeg har prøvet flere ting, og hver gang jeg peger browseren ind på
CGI-programmet (som er en linux executeable fil, dvs. ikke perl eller
php script - eller noget i den stil) - så får jeg en download
dialog-boks - og der var jo ikke lige det, som jeg havde behov for....

Nogle gode råd ??

/Brian

Fra : Henrik Olesen

Dato : 17-09-02 07:05

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> php script - eller noget i den stil) - så får jeg en download
> dialog-boks - og der var jo ikke lige det, som jeg havde behov for....

Ja, enten kunne du jo vælge blot at smide dit script i cgi-bin, men når du
nu ikke vil det så skal du i din httpd.conf sørge for at det directory hvor
scriptet ligger i har Options +ExecCgi og have en linie i stil med (også i
din httpd.conf):
AddHandler cgi-script .cgi .pl

--
Henrik Olesen
Blue Systems

Fra : Brian Ipsen

Dato : 18-09-02 21:12

On Tue, 17 Sep 2002 08:05:29 +0200, "Henrik Olesen"
<henrik@blue-systems.dk> wrote:

> [...]
>scriptet ligger i har Options +ExecCgi og have en linie i stil med (også i

Vil det også virke, hvis der er tale om en normal executeable
Linux-ELF fil, som man ikke ønsker at have .cgi endelsen på ??

/Brian

Fra : Henrik Olesen

Dato : 18-09-02 22:45

> Vil det også virke, hvis der er tale om en normal executeable
> Linux-ELF fil, som man ikke ønsker at have .cgi endelsen på ??

Kan du ikke blot give den endelsen .cgi eller lign? Alternativt kan du vel
gøre noget i stil med
<Directory /my/path>
Options +ExecCGI
</Directory>

Henrik Olesen
Blue Systems

Fra : Alex Holst

Dato : 19-09-02 04:19

Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> wrote:
> Nogle gode råd ??

Apache skal have lov til at laese filen, baade gennem UNIX permissions
og et <Directory> entry. Derefter laver du blot et passende ScriptAlias:

ScriptAlias /v /var/www/viewcvs/bin/viewcvs.cgi