Hvilket lydkort (pc -> digital forstærker)
Fra : Kim Eichen

Dato : 17-09-02 00:08

Hej gruppe
Jeg er ved at sætte en maskine op til at afspille film, som skal vises på
mit fjernsyn.
Lyden skal føres til en digital forstærker gennem et optisk kabel (optisk er
valgt dels fordi det ikke er strømførende og dels fordi begge coaxiale
digitale indgange allerede er i brug).
Så vidt jeg har forstået skal lydkortet understøtte AC3(og gerne dts) hvis
jeg skal have det optimale udbytte.

Hvilket lydkort vil I anbefale?
Det skal nævnes at lydkortets egenskaber til spil ikke har den store
betydning.
Det behøver heller ikke at koste en bondegård, men skal dog kunne levere god
lyd dvs når jeg kun anvender digitalt output har det så nogen betydning?

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-02 15:54

Hej

Terratec's 24/1024 serie kører med 96 KHz digital, mod SB Live/Audigy's 48
KHz.

Det var vist det eneste jeg kunne bidrage med.

mvh elvis
--
elvis's email - elvis (a) beskedboks.dk
http://www.radiostorm.com - Online rock radio