Død Toshiba Satalite Laptop
Fra : Terr1

Dato : 16-09-02 23:28

Jeg har en 2½år gammel Toshiba Laptop, ligepludselig en dag hvor jeg brugte
den, begyndte skærmen at fade væk og blev til sidst helt sort (computeren
gik kold). Siden den dag har jeg ikke kunne starte den, når jeg starter den
lyser LEDs i få sekunder som de skal og så kommer den ikke videre. Skærmen
forbliver sort og den normale boot "lyd" kommer ikke. Jeg hører bare en
meget lav konstant piv lyd indtil jeg cutter strømmen. Nogle som har en ide
om hvad der kan være galt her?

Specs:
AMD 375mhz
6GB HDD
128mb ram

Hilsen Terr1

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-09-02 07:28

"Terr1" <terr1@linuxgeek.dk> wrote in message
> [...]
> forbliver sort og den normale boot "lyd" kommer ikke. Jeg hører bare en
> meget lav konstant piv lyd indtil jeg cutter strømmen. Nogle som har en

Det lyder som højspændningen til skærmen - bortset fra det at du skriver at
den "normale boot-lyd" ikke kommer... Er det BIP'et? Har du evt mulighed for
at sætte en ekstern skærm til og se om den så kører?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-09-02 11:02

H3nrik V! [2670] wrote:

> Det lyder som højspændningen til skærmen

Vil du bilde os ind at der er højspænding i en laptop?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 17-09-02 13:07

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion.gmx@net> wrote in message

> Vil du bilde os ind at der er højspænding i en laptop?

Høj og høj - skærmen har en spænding på omkring 50V til lyset - leveres af
en lille step-up forsyning - i hvert fald på de maskiner jeg har haft
fingrene i...

Fra : Peter

Dato : 17-09-02 08:11

Toshiba har på nogle af deres AMD Satalite notebooks haft problemer med CPU
soklen, hvor den stille og roligt går løs. Har selv haft to der også lige
pludselig var døde, hvor jeg bare stammede soklen også kørte det igen.
Kan dog ikke lige forklarer det med skærmen, men vil give samme død
oplevelse. Og hvis det er løsningen er det da billigt, 30 min arbejde og en
skrutrækker

/peter

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-09-02 22:27

"Terr1" <terr1@linuxgeek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbliver sort og den normale boot "lyd" kommer ikke. Jeg hører bare en
> meget lav konstant piv lyd indtil jeg cutter strømmen. Nogle som har en

Prøv at tage batteriet ud, og se om den vil, kun på netstrøm = kortsluttet
batteri.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser og sprogblomster!!!)