Viskinde Kro
Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 16-09-02 22:58

I fotoalbummet står der Viskinde Kro 1938, men jeg kan ikke finde nogen
steder der hedder Viskinde. Kan det være Viskinge i Holbæk Amt ?
Foto lagt på dk.binaer.historie

Med venlig hilsen

Lizzi Palner Sonne

Fra : Hanne Christensen

Dato : 17-09-02 06:58

"Lizzi Palner Sonne" <l.sonne@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> I fotoalbummet står der Viskinde Kro 1938, men jeg kan ikke finde nogen
> steder der hedder Viskinde. Kan det være Viskinge i Holbæk Amt ?
> [...]
Det er Viskinge i Holbæk Amt. Jeg har kopier af dødsannonce og nekrologer vedr.
min oldefars død i Svebølle Stationsby i 1935. Han blev begravet fra Viskinge
Kirke, som konsekvent bliver stavet Viskinde. Om der var/er en kro i Viskinge
ved jeg ikke. Det foresvæver mig, at kaffebordene efter mine bedsteforældres
begravelser foregik i et forsamlingshus. Jeg vil ved lejlighed spørge mine
forældre, der begge stammer fra egnen.
(Jeg har ikke adgang til binære grupper)
venlig hilsen
Hanne

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-02 07:10

On Mon, 16 Sep 2002 23:57:55 +0200, Lizzi Palner Sonne wrote:

>I fotoalbummet står der Viskinde Kro 1938, men jeg kan ikke finde nogen
>steder der hedder Viskinde. Kan det være Viskinge i Holbæk Amt ?
>Foto lagt på dk.binaer.historie

Uden tvivl. Se http://w1.454.telia.com/~u45414926/skiphrd.htm

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 17-09-02 16:01

Tak til Hanne og Kurt for hurtigt svar. Min mor var selv opvokset i
henholdsvis Rugtved og Andaks så derfor undrede jeg mig over stavemåden og
kom i tvivl om det var Viskinge.

Lizzi Palner Sonne

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 20-09-02 07:43

Bynavnet blev tidligere stavet med d.
Kroen ligger ved hovedvejen 1-2 km vest for byen. De sidste mange år har der været børnehjem i den tidligere kro.
Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 21-09-02 21:29

Tak for hjælpen til alle for hurtigt svar og oplysninger.

Med venlig hilsen

Lizzi Palner Sonne

Fra : JOHN SKJOLD PEDERSEN

Dato : 09-10-02 21:00

> [...]